Dover Street Market отвори врати в Пекин миналата седмица. Ейдриан Джоф – Директор на веригата и Изпълнителен директор на Comme des Garçons обяви, че тази година предстои и това на първия им “международен” магазин. Уебсайт. Дизайнът е лично дело на съпругата му Рей Кавакубо, дизайнер и основател на Comme des Garçons и Dover Street Market.
Директният подход към клиентите е страхотна новина за фенове на Рей Кавакубо и тези, които не биха могли да си позволят екстравагантните, музейни одежди на CdG. Но информацията е оскъдна на този етaп. Освен горното се знае, че сайтът се очаква да бъде достъпен от юли, тази година.
Така или иначе остава интересен фактът, че бранд като DSM предприема подобна крачка. Защо нови компании като Everlane започват бизнеса си по този начин, е ясно. Но дори и те се примириха, че трябва да имат магазин, където хората да видят и усетят продукта. Когато става въпрос обаче за дизайнер от класа на Рей Кавакубо и един от най-яките, и наложени брандове, оставаме с въпроси и нарастващо нетърпение.
Модната индустрия все повече се насочва директно към клиента. Без посредници. Какво по-добро доказателство за това от новината за бранда с най-яките магазини във всеки от 5-те града, където има Dover Street Market? Но примерите не са един и два. Миналата година Public school обявиха също преминаването си към директна търговия. Скот Стернбърг, бившия дизайнер на Band of Outsiders наскоро се завърна в модата, обявявайки новото си начинание – изцяло и само онлайн бранда Entireworld. Дори Nike, правят важни стъпки в тази насока (закупуването на Zodiac, компания за анализ на данни от Swoosh-собственост на Nike).
Оставаме в очакване и ще те държим информиран.