На 5 април 2016 комисарят на американската Национална футболна лига (NFL) Роджър Гудел обяви в Twitter, че със стартирането на новия сезон ще бъдат предавани на живо в Twitter всички мачове, които се провеждат в четвъртък (така нареченият ThursdayNightFootball).

Тази сделка еинтересна, не само защото Twitter успя да убеди NFL, че 10милиона долара за 10 мача е по-добре от конкурента оферта за 15 милиона, но изащото първите успяха да изпреварят мастодонти като Facebook, Amazon и Verizon, за да получат правата за излъчването.

Тази сделкаозначава много за Twitter ипотребителите, така и за NFL.Досега възможност да се гледат мачовете по американски футбол имаха само тези с достъп доамериканските TV канали CBS иNBC, мрежата на Verizon в САЩ.Плюс – платилите GamePass абонамент в различните апове, които NFL предлага за мобилни телефони, компютри,таблети, конзоли и интернет браузъри.

Какво означава това за потребителите на Twitter?

·        Презследващите две години Twitter потребителите ще се радват на един мач всяка седмица и то напълно безплатнои независимо в коя точка на света се намират (стига да имат достъп то Twitter, разбира се).
·        Вслучай, че начинанието се окаже печелившо, надежда че и други популярниспортове ще се включат с подобни предавания – NBA, NHL, Premier League и други.

Какво означава това за NFL?

·        Достъпдо 800 милиона потенциални зрители, а в следващите две години е твърде вероятнои над един милиард.
·        Данниза гледаемостта и поведението на Twitter зрителите по време на мача (engagement rate) и отношението между директнитепредавания и ангажирането на зрителите в реално и пост-игрово време.
·        Многопо-голяма аудитория за рекламите в паузите и съответно по-сериозни договори зареклама с контрагентите.
·        И нена последно място, възможност да добиe ценен опит в пряката ретранслация в социалните мрежи, един засега нетолкова популярен канал за директни спортни предавания.

Какво означава това за Twitter?

·        Директнитепредавания ще диференцират още повече социалната мрежа от конкурентите й.
·        Новипотребители, които досега не са ползвали Тwitter, но искат да гледат мачове. Това ще помогне и прискептичните в последно време инвеститори от Уолстрийт, за които броят на новиползватели е един от най-важните фактори за определяне на цената на акциите на Twitter.
·        По-добротаргетиране при дистрибуцията на реклама на самата платформа. Тук трябва да сеотбележи, че Twitter няма даполучи и цент от договорите за реклама, които NFL е подписала с контрагенти за излъчване по времена паузите на тези мачове. Това обаче няма да попречи на Twitter да генерира рекламни долари за себе сичрез рекламната си платформа TwitterAds.
·        Подобрениена технологичното и програмно осигуряване на платформата, за да може да издържи на много по-сериозниятрафик свързан с предаването онлайн в реално време.
·        Превръщанеот втори екран в първи такъв по време на предаването (second vs first screen),което само по себе си е още една стъпка в посока задържане и лоялност на Twitter ползвателя.

Какво означава това зарекламодателите?

·        Подписалитедоговор с NFL рекламодателище имат възможност да достигнат с рекламите си хора извън американския пазар. Товаопределено ще се хареса на големите интернационални компании като CocaCola, Budweiser, McDonalds, Pizza Hut и т.н.
·        Тези,които рекламират чрез TwitterAds, ще могат да прецизират по-добре кампаниитеси, имайки вече повече информация за това кой се интересува от американскифутбол. Сигурен съм, че компаниите за спортни артикули протриват нетърпеливоръце в очакване, а и не само те.

Повече, повече, повече…

Ситуацията е “Седин удар четири заека” –  четиритестрани по договора, директни и индиректни, получават много повече от това закоето са платили:

·        NFL –повече и по-детайлни данни за феновете на американски футбол в Twitter, повече покритие
·        Twitter – повече потребители, повече приходи от реклами, предимство пред прекиконкуренти
·        Потребителитена Twitter – безплатендиректен достъп до мачовете в четвъртък на NFL
·        Рекламодателите– по-детайлно таргетиране, по-голяма таргет група и достъп в световенмащаб.  

За мен лично несамо самите директни предавания представляват интерес, но и желанието да видякак Twitter ще се възползваот тези уникални за момента възможност и предимство. Не мисля, че е лесно да сеорганизира подобно директно предаване и със сигурност предстои сериозна работапоне в няколко отдела в Twitter, преди да започне сезона. Но още от сега мога да прогнозирам, ченай-вероятно директното предаване няма да бъде интегрирано в таймлайна напотребителя по класическия начин, с който е свикнал. Много е вероятно Twitter да подходи с предоставяне на отделнастраница за видео предаването и създаването на различни възможности закомуникация между потребителите без да отделят вниманието си от играта.

Също такаинтересен аспект е как Twitter ще се справи с натоварването на платформата, особено като се имат предвидпредишните случаи на изгубване на достъп или така известният “обърнат кит”(появяващата се страница при технически проблеми). Тези предавания ще предложатвъзможност платформата допълнително да бъде оптимизирана и достатъчно силна зада предложи на по-късен етап и други директни видео връзки.

Живеем в многоинтересни времена. Дигиталните платформи ще променят начина, по-който не самообщуваме, но и гледаме телевизия, слушаме музика или четем книги. Те щееволюират все повече и все по-бързо и сделки като тази между Twitter и NFL са само началото.

За финал: Ще севидим в Twitter за първиячетвъртък от новия сезон. Аз лично ще се надявам 49ers да имат много по-добро представяне отминалогодишното.