Плюс Лейди Гага на полувремето и куп реклами за по 10 милиона долара на минута.

Колкото и останалият свят да не се интересува от американски футбол, Супербоул е най-значимото спортно събитие в САЩ и за него се говори по цял свят, при това далеч отвъд спортните среди. Мачът между New England Patriots и Atlanta Falcons на 5 февруари в Хюстън се превърна донякъде и в политически въпрос, след като се разбра, че голямата звезда на Patriots, куотърбекът Том Брейди (по-познат у нас покрай жена си, супермоделът Жизел Бюндхен), се е обадил по телефона на Доналд Тръмп, за да го поздрави по случай встъпването му в длъжност. Той от своя страна ги поздрави за титлата в AFC конференцията, която отборът спечели на 22 януари след победа над Pittsburgh Steelers.

Доналд Тръмп е фен на Patriots и е личен приятел с Брейди, треньора Бил Беличик и собственика на отбора Робърт Крафт, а шапка Make America Great Again в съблекалнята на Patriots бързо се превърна повод за разгорещени дискусии в интернет още в началото на президентската кампания. Въпреки това Том Брейди и треньорът му казват, че са приятели с Тръмп още преди той да почне да се занимава с политика и никога не са го подкрепяли официално в политическите му надпревари.

Срещу тях се изправя отборът на Falcons от Атланта, за които стигането до Супербоул е рядко и историческо постижение, но изключително силното им нападение през годината кара анализаторите да смятат, че именно те ще спечелят големия трофей (и после, объркващо за целия останал свят, ще се наричат световни шампиони). Генерален мениджър на отбора е етническият българин Томас Димитров, чийто дядо емигрира в Америка през 30-те години на XX век.

Любопитен факт: Димитров дълго време бе главен скаут на Patriots, срещу които ще се изправи на 5 февруари.

Супербоул обаче далеч не е само спортно събитие. Той се превърна в арена за представяне на най-новите реклами на големите производители, както и за грандиозни шоу програми на полувремето. Рекламите по време на най-големия мач в NFL за годината са толкова важни, че редица големи рекламодатели пуснаха тийзъри към бъдещите си реклами (иначе казано – реклами за предстоящите си реклами). Цените им обаче не са по джоба на всеки – 5 милиона долара за 30-секунден спот по време на големия мач.

Уитни Хюстън пее националния химн на Супербоул XXV на стадион Тампа, на 27.01.1991 г. в Тампа, Флорида. Снимка: George Rose/Getty Images

Сред сигурните рекламодатели ще бъдат технологичният гигант Intel, в чиято реклама участва Том Брейди,и шоколадовите десерти Snickers, чиято най-нова реклама тип Не си ти, когато си гладен ще разчита на актьора Адам Драйвър (Кайло Рен) от Междузвездни войни. Джейсън Стейтъм ще раздава тупаници рамо дорамо с Гал Гадот в реклама на Wix,а Skittles обещават, че в новата им реклама няма да има „бухали,знаменитости, говорещи зелки, лазери и собственото ви лице, взиращо се обратновъв вас”. Очакват ни още куп видеа на храна, бира и автомобили, само че тозипът без – иначе постоянно присъстващите – BMW и Doritos.

Джъстин Тимбърлейк и Джанет Джексън по време на шоуто между полувремената при Супербоул XXXVIII,1.02.2004 г. в Хюстън, Тексас Снимка: Donald Miralle/Getty Images

Мик Джагър, Чарли Уотс и Кийт Ричардс по време на Супербоул XL, 5.02.2006 г. в Детройт, Мичиган Снимка: Brian Bahr/Getty Images

Традиционното шоу на полувремето пък е причината, порадикоято хората, които не се интересуват от американски футбол, пускат навъпросния канал, а NFL феновете чакат с нетърпение да свърши. Тази годиназвездата на шоуто ще бъде Лейди Гага, но се очаква изненадващо да се появят и още познати лица от голяматамузикална сцена. Така например миналата година на полувремето излязоха Coldplay, а изненадващи специални гости бяха Бруно Марс и Бионсе.

 

Супербоул LI започва в 01:30 часа българско време през нощта на неделя срещу понеделник (5-6 февруари).

 

 

[fbcomments url="" width="100%" count="off" num="3" countmsg="Коментара" title="коментари"]