Днес всичко се персонализира. Всеки от нас избира начин да премине през ежедневието си в собствен ритъм и едновременно с това да остава в крак със случващото се наоколо. Избираме какво и кога да следваме, според интересите си. Избираме кога и как, според темпоритъма си. Освен това винаги можем да наваксаме с пропуснатото, вече дигитализирано. В това число са и навиците ни спрямо гледането на телевизия, следенето на сериали, научаването на новини.

Преди 20 години по време на Consumer Electronics Show беше представено ново изобретение, т. нар. уеб ТВ (Web TV) или отрочето на съюзилите се комерсиална телевизия и интернет. Обещаващо сътрудничество за съвсем ново изживяване по време на ежедневната връзка с големия екран, което трябваше да предостави най-доброто от двата свята в атмосферата на домашния уют. От разстоянието на времето днес тази задача изглежда по-скоро като предсказание по време на калпав хардуер и муден софтуер. Затова и Web TV никога не достигна нивото на популярност и обхват какъвто този съюз предполага.

Photo by Joshua Rawson-Harris on Unsplash

Десетилетия по-късно когато технологиите са напреднали неимоверно от онзи момент, а и съдържанието в мрежата също, телевизията и интернет се обединиха за да останат свързани завинаги. И изживяването е напълно персонализирано. Точно както обещаха преди 20 години. Това, което тогава не беше предвидено е многообразието от екрани, посредством които гледаме телевизия. И не задължително у дома. Телевизионният екран е мъртъв, да живее телевизионният екран! И във всички формати –  от джобен (мобилно смарт устройство), през таблет, до телевизор и прожектор. Плановете за телевизия са част от тези предоставени от мобилните оператори и по този начин мястото остава въпрос на личен избор. Макар и голяма част от хората все още да предпочитат онова време вечер у дома. А и кой футболен фен би заменил гледането на футболна среща живо, на възможно най-голям екран?

Photo by mahyar motebassem on Unsplash

Днес предпочитанията са да имаме комбинирана оферта за съдържание, обхват и покритие ако гледаме през мобилното устройство, персонализирано преживяване, интерактивност, гъвкавост и пълен списък от любимите програми за гледане. Или 3 в 1 – телевизия, интернет и мобилни услуги от 1 място и с добро качество. В този дух е и интерактивният медиен портал на Виваком –   TV GO. Тази услуга може да ви даде достъп до 90+ популярни телевизионни канала включва филмов пакет MAXI, цялото съдържание на HBO в HBO On Demand, Disney English, MAX Sport Plus и DiemaXtra с интерактивни функции. А в част от мобилните планове има достъп до музикалната платформа TIDAL с безплатен трафик до края на годината и облачно пространство от pCloud.

Преди 20 години имаше твърде много ограничения за осъществяване на качествена услуга. Днес обещанието е преизпълнено. Какво ще представлява съюзът между интернет и телевизия след още 20 години и ще има ли друга намеса във връзката им, едва ли бихме могли да предположим. При всички положения можем да се надяваме на още по-добро качество и по-ефикасна стратегия за реклама (персонализирането ще подпомогне тук). До тогава извличай по-скоро ползи от прекараното време пред екраните. Не си ограничен от пространствени фактори. България е значително напреднала в технологично отношение и защо не именно от тук да се роди нова идея за медиен напредък.

Photo by Alex Iby on Unsplash