Безспорен факт е, че държавата има бизнес нюх. Държавата е инвеститор. Държавата е вложител.Държавата е туптящото икономическо сърце на България. Добре, че е тя, за дададе! Щедрите поръчки са причината бизнесът да диша!

Не ми се мисликаква ли щеше да е родината, ако стопанството не бе тласкано отадминистративния ни апарат. В частния сектор всичко без нея се крепи на свинскиопашки и добре, че е държавата, за да инвестира, да се строи, да се произвежда!

Отпускат се париза манастири и за стадиони. Европейската супердържава помага и тя. Дава ни парипо всякакви програми, чието следване е пожелателно, защото това еикономическата свобода.

НапоследъкМинистерството на образованието е един от умелите стожери на този икономическиподем. Организиран бе учителски събор, чрез който бяха стимулирани вкупомследните отрасли:

–         Транспорта.Извозени бяха няколко хиляди учители до и от София.
–         Енергетиката.Зала Арена Армеец можеше една неделя да е тъмна.
–         Хранително-вкусоватапромишленост. Сандвичи.
–         Медиите.Неделя е доста умрял ден откъм събития, а съборът си беше зрелище.
–         Шоубизнеса.Как без водещи и без китка културна програма?

И колко ли ощевторични икономически последствия имаше от този събор, който сам по себе си бекрайно безсмислен, но въпреки това генерира икономически продукт? Няма дазадълбаваме в това. Този текст има за цел да защити МОН директно, а косвено ивсички други държавни и общински институции, от критиките, че се харчело безмисъл, крадяло се и затова България ставала по-бедна.

Та да вземемМинистерството на образованието и науката.

Първо бе спряндостъпът на българската академична общност до ресурсите и базите данни наиздателство Elsevier. Всичкискочиха и размахаха пръсти как така от МОН допускат това.

Оказва се, чегодишният абонамент струва близо 8 млн. лева. За тия пари ще сложат осветленитена половината стадиони в А група! Какви биха били ползите от инвестирането на 8милиона лева за неща, които сигурно никой не чете, защото са сложни. Акосветовните учени открият нещо истински важно, нали ще го напишат по безплатнитемедии? При това по-ясно и накратко, без да се налага човек да рови в досаднидетайли.

Друг повод занедоволство пък се оказа поръчка на стойност 2 милиона лева. За 4 години. Запроизвеждането на химикалки, антистрес топки и рекламни материали, промотиращиМОН.

Нима искатеобразованието у нас да не се рекламира, а да се рекламират само хапчета срещудиария, бинго лотария и социалистически брандирана бира? Хайде по-сериозно.

Първо, с тия 2милиона се осигурява съществуването и печалбата на някоя рекламна агенция за 4години. Това са заплати, това са семейства. Второ – рекламира се МОН. Не серекламира мастика или чипс. Трето – кой от критикуващите е похарчил 2 млн., чеда държи сметка за какво една институция да си харчи бюджета?

За да сепротивопоставя на импулсивните нагласи на обществото, ще дам предложенията сиза какво още да се харчат пари. Освен МОН, може и други институции да севслушат.

–         2млн. лева за оборудването на параклис в министерството. Все пак само Бог можелда спаси България и ще е удачно да му отворим офиси направо в институциите;
–         2млн. лева за рекламна разяснителна кампания относно това, че 15 септември епървият учебен ден в медии от типа на БЛИК;
–         2млн. лева за безплатен ъпгрейд от Windows 7 към Windows 10;
–         2млн. лева за изпращането на различни служители от министерствата на семинари запредприемачество, лидерство и добър маркетинг, promote-вани във фейсбук и с между 12 и 19 човека, потвърдили посещениетоси;
–         2млн. лева за закупуването на сертификати „Коректна фирма“, тъй като все още надържавно ниво по места има пропуски;
–         2млн. лева за селфи стикове. Селфи стиковете са символ на напредъка и е хубавоинституциите да вдъхват чувство на прогрес.
–         2 трилиона лева за закупуването наследващия Пол Погба.

Разбира се, тезиидеи са простовати като техния автор. Сигурен съм, че реалността отново ще меизпревари и ще ми се изплези като Юсейн Болт при надбягване с нашия министър наспорта.