IKEA и шведската агенция Åkestam Holst са сглобили реклама от ново поколение, от която няма как да не сме дружно изумени. Иновативният им подход може да сътвори революция в продажбата на бебешки креватчета. Няма бъзик – едноминутната реклама призовава бъдещите майки да капнат урина върху специално подготвената страница с реклама на бебешко креватче, да изчакат малко и ако наистина са бременни – пред тях ще излезе специална цена с 50% отстъпка на всички бебешки креватчета при употреба на карта IKEA Family. Ето я и самата реклама:

Страхотно, нали? Сега продажбите на бебешки креватчета така ще скочат, че IKEA ги чака един своеобразен… златен дъжд! Златен дъжд, но не като този на руския концептуален артист Вадим Захаров от Венецианското биенале през 2013 – малко по-друг вид златен дъжд.

Тук е редно да се запитаме – има ли нужда от всичко това, при положение, че… кой друг търси бебешки креватчета, ако не бременните жени? Или може би хората масово ще се втурнат по улиците да търсят бременни жени и да ги молят за урината им, само и само да си купят бебешко креватче с 500 крони по-евтино? Ще се появи ли черен пазар за урина от бременни в тъмните улички до всеки IKEA магазин? И извършването на този акт върху рекламата превръща ли автоматично списанието, в което е поместена тя, в жълта преса?

Лафът гласи, че преходът към демокрация свършва, когато в страна ти влезе IKEA. И тъй като явно и при нас преходът е приключил, би било редно и демократично и родните компании да последват примера на IKEA за реклама на своите бъдещи продукти. Например:

–     „Капни сълза върху рекламата ни в брошурата и вземи 30% отстъпка от шоколадовия ни сладолед!”

–        „Изсекни се в каталога ни и вземи 20% отстъпка от спрей за нос!”

–       „Оближи билборда ни, вземи имуностимулатор!”

–      „Пръдни в офиса ни, вземи забрана да идваш пак!”

–      „Изплюй се в лицето на рекламния ни директор, получи призовка и одобрението на поне 60% от колегите ни!”

–     „Няма да ти казваме какво искаме да направиш с брошурата ни, но ако искаш 75% отстъпка за всички продукти не Milde и Емека – сети се сам!”

Ако и на вас ви хрумват идеи – споделете ги в коментарите тук или във Facebook страницата на егоист! Нека се напънем, да насочим мисловните си струи в една посока и дружно да облеем българския бизнес с подобни идеи!

P.S. Тил Линдеман от Rammstein има песен по повода: