През изминалата седмица Instagram обявиха, че са достигнали 1 милиард активни потребители месечно. Ръстът е впечатляващ със скоростта си, предвид факта, че едва септември 2017 г. надминаха 800 милиона, с 500 милиона дневни активни потребители. В сравнение, дневните потребители на Snapchat от първата четвърт на тази година достигат до 191 милиона (или 2.13% ръст), а на по-големия брат от семейството – Facebook, достига 2.196 милиарда (3.14% ръст). Instagram расте с по 5% на тримесечие. Според eMarketer, рекламните приходи на платформата се очаква да достигнат около 5.48 милиарда в САЩ през 2018 г., което е със 70% повече от 2017 г. Цифрите са достатъчно убедителни и все повече компании припознават платформата като сигурен директен проводник на съдържание. Създават лайфстайл и тийзър профили, с които визуално интригуват и достигат до милиони. Пример за такъв у нас от последната седмица е @Кодоранжево, който до момента явно търси ярките оранжеви образи в ежедневието и оцветява лятото с тях.
GMA (Global Marketing Alliance) са направили интересно проучване сравнявайки доверието към Instagram и Snapchat измежду 689 инфлуенсъри, всеки следван от минимум 6000 души, което показва, че 73% от тях предпочитат Instagram, 82% използват Instagram повече от колкото Snapchat, 55% използват само стори функцията на Instagram повече отколкото приложението Snapchat, което е изтрито изцяло от 26%.
Новината за достигнатите 1 милиард потребите на платформата, която съществува едва от 2010 година беше споделена, по време на представянето на най-новия продукт на Instagram – IGTV. Точно 5 години след пускането на едноминутните видеа и 2 години след това на сторитата, компанията обяви началото на дълга форма на видео посредством IGTV. Статистиките показват, че всеки 4 от 10 души гледат по-малко телевизия сравнено с преди 5 години, а гледането на видео съдържание онлайн е нараснало с 60% само през изминалата година. Но какво е IGTV и какви са предимствата на видеата в платформата? Повечето клипове, които гледаме онлайн са направени за телевизор и гледането може да е предизвикателство, въртейки телефона за да постигнеш добро качество. IGTV е изцяло ориентирана към мобилната версия. Заснемането и гледането на видеа няма да изисква въртене на мобилните апарати, защото видеото е на цял екран и вертикално. Като част от Instagram, IGTV автоматично дава достъп до създаденото съдържание от хората, които вече следваш. В този смисъл, въпреки че е поставена в директна конкуренция с YouTube и Snapchat, платформата стъпва върху солидна база с наличния контингент от създатели. Също така, за тези които не са го ползвали – съвсем лесно е. Подобно на телевизията, където предаването тръгва с пускането, IGTV не изисква специално търсене за да зареди, а стартира автоматично.
Първоначално видеата, които могат да бъдат създавани ще са с продължителност до 10 минути, като тези за по-големи потребители – до час. В последствие всички ще могат да споделят такива с неограничено времетраене.