Хората, които умрат в самолет, не са мъртви. Поне не и законно.

Вмалко вероятния сценарий,  в който пътникумира по време на полет, той не може дабъде обявен за мъртъв, докато лекар илидруг, който разполага с необходимите правомощия не го установи. Печалнатаистина е, че от време на време се случва пътници да умират, оставяйки екипа насамолета да се справя с непредвидена и нежелана ситуация.

Някоиавиокомпании не разполагат с установени правила и съответно – с възможност забърза реакция при подобна ситуация.

Авиолиниитена Сингапур обаче имат набор от процедури. (Имали са случай на починал пътникпо време на полет от Ню Делхи до Сингапур през януари. Компанията отговаря занай-дългите полети, така че е било въпрос на време да се постави този значимвъпрос.)

„Починалиятще бъде преместен на празен ред седалки и ще се погрижат за него по съобразен начин.” – коментира говорителят на SingaporeAirlines. „Ако няма свободни места, тялото ще бъде поставено на седалката, накоято е бил първоначално починалия. Пътниците, чиито места са до него, ще бъдатпреместени на други, където е възможно.“

Пътническиятсамолет Airbus A340, който Singapore Airlines използват за полетите на дълго разстояние, разполага сотделение, където починалият пътник може да бъде преместен, ако няма свободниместа.

Познатое под наименованието „труп шкаф”. „Неможеш да преместиш починал пътник в тоалетната” – казва инструктор, сниман вдокументален филм за British Airways по BBC. „Неуважително е и също така – не саобезопасени при приземяване”. „Ако тялото се размести, което е много вероятно, то ще падне и ще се наложи да разглобяват самолета, за даизвадят човека.“ (Вратите на самолетитеобикновено се затварят навътре) .

Товае тема, за която повечето авиокомпании не искат да говорят.

Колкочесто се случва?

Статистики за това колко често пътници умират на борда сатрудни за откриване. Проучване през 2013 година разкрива наличие на  11 900 спешни случая по време на полет от 2008до 2010 на 5 авиолинии. Съобщава още, че36 от случаите са завършили със смърт на пътник или 0,3 %. 13 от тях умират повреме на полет. Само 7,3% от полетите са били насочени към услугите на бързапомощ.

1 на всеки 600 полета е случай за медицинскапомощ. Проблемите със сърцето и дишането са най-честите проблеми.

Няма установена процедура за отклоняване на полет при случай на болен пътник.Пилотите в последния момент взимат решение въз основа на препоръка на медицинскиекип, който е готов да съдейства.

Захората, които нямат късмета да дочакат кацането, смъртта им може да остане незабелязана отостаналите пътуващи. Знаците за настъпила смърт – втвърдяването на мускулите порадилипса на кислород и послесмъртни петна – може да не са видими, ако човекът е седналили е завит с одеало.

„Пътниците не е като да тръгнат да се превръщат в локва или в нещо излязло от филм наужасите ” – казва Дойл, лекар от University of Pittsburgh Medical Center. Това,което би могло да се окаже неприятно е, че тялото на починалияосвобождава телесни течности, вследствие липса на контрол на мускулите. Обикновеноразлагане обаче не се случва до 20 часа.

Международнатаасоциация за въздушен транспорт, която представлява голяма част от световнитеавиолинии, съветва бордния екип да премести починалия на място с по-малко пътници. Което най-вероятно ще е в първа класа. Въпреки, че вероятно ако плащат поне два-три пъти повече едва ли искаш да стоиш до труп.