Haters gonna hate? Ok. We got haters. You got haters. Everybody does. Do we care? No we don’t. We actually….wear.
В началото на този месец италианският бранд DIESEL отбеляза 40-тия си рожден ден по доста типичен само за смелите, изпреварващ тренда начин. Новата инициатива се противопоставя на омразата и така не просто отличава за пореден път дръзките с гориво в кръвта, но и става част от по-голяма кауза. Заглавието е Haute Couture. Игра на думи с френскoто Haute couture, в превод висша мода и английската дума за омраза Hate. А идеята, да изобличи ежедневната доза обиди, която всички консумираме, предимно онлайн, защото омразата не е смела. Тя се страхува, скрита зад дисплея. Храни се с чуждата болка и вибрира в низост, повличайки жертви и последователи в самоубийствена игра на чувства.
“Diesel is dead” (Diesel e мъртъв) пишат тролове и Diesel слага надписа на дрехи, които продава в пъти повече. Сякаш, казвайки с усмивка “Дайте ни още” и слага добре познатия аксесоар на ръката за да отчете времето на настъпващия обрат.
Известни, провокативни имена от сферата на шоу бизнеса като Ники Минаж, Гучи Мейн, Бела Торн и Томи Дорфамн облякоха дрехи, изписани с най-обидните определения, които са получавали от безименни аватари. Защото… колкото повече показваме грозното лице на омразата, толкова по-малко ни пука за определенията спрямо нас.
Diesel е тук и по-силен от всякога. Процент от печалбата, от тази инициатива ще бъде дарена на фондацията Only The Brave, част от групата на Ренцо Россо, в подкрепа на борбата срещу кибертормоза глобално. Гениален бумеранг ефект. Засичай.
С личен пример за това как да се противопоставим на хейтърите, Diesel за пореден път са крачка напред и над останалите. “Основното предизвикателство е да останеш верен на себе си. Рискът днес е да следваш това, което правят останалите брандове в стремежа за спечелване на ново поколение консуматори и в този процес да загубиш идентичността си”, казва представител на марката.
Според проучване на агенция We Are Social, 89% от брандовете в индустрията за мода и аксесоари “заглушават” омразните коментари, които получават онлайн като ги крият или изтриват, вместо да се противопоставят. “Когато замиташ под килима тази омраза, игнорираш вредата причинена на съсловия, таргетирана от хейт. Ако си мълчиш в отговор на омразата, ти си съучастник в продължаването на тази тенденцията.” се твърди в доклада.
Когато обаче на чело на глобално разпознаваем бранд стои мъж като Ренцо Росо, омразата остава там където и е мястото – извън нас. Изобличена и игнорирана. С усмивка. Да подтиснеш обидата и болката дълбоко в себе си не е начина да се справиш с тях. Изобличи ги като ги покажеш. Извън теб. Там, където трябва да бъдат. Тогава омразата става безсмислена. Смелите са се заели с това да вдъхнат сила, поставяйки в центъра посланието, както винаги с необходимата доза горивото в кръвта.
Тенденцията днес не е да се подчиняваш на разпознаваемото лого, а да се олицетворяваш с неговия смисъл и кауза. А, ти смел ли си?
Идентифицирай се правилно и живей над злободневието, отчитайки качественото време с правилния символ, сега в България от Be posh.