Седмицата на модата в Париж за мъже приключи, но колекцията на Louis Vuitton, Есен/Зима 2019-та остава гореща тема. Името на креативния директор Върджил Абло обикаля света и всеки ден нуждата ни да видим какво ново от него? се увеличава.
Ревюто по време на престижния форум през изминалата седмица беше инспирирано от Michael Jackson и включваше светещи кецове и чанти, гигантска раница, аксесоари от дантела и типичните кожени изделия с монограм +…:
И тъкмо, когато си решил, че си станал свидетел на революция в историята на модата и можеш да си поемеш въздух, Louis Vuitton Home пуска първата си рекламна кампания. Част I-ва от три. В нея има изненадващи лица като това на 3-годишното момче Alieyth, който можеш да видиш на една от първите снимки. Началото на кампанията на днешния ден не е случайно. Днес честват денят на Мартин Лутър Кинг, Младши в САЩ. 21 януари е неговата рождена дата.
Първите снимки са направени от Инес ван Ламсуирде и Винууд Матадин, който е работил с модната къща и по реклама от 2012-та, включваща модела Аризона Мюз. За следващите 2 фази на рекламната кампания Абло е набелязал двама представители от арт сцената – мултимедия артистът с алжирски корени Мохамед Буроиса и датския фотограф Реймонд Вауда.
Съдържанието също изненадва, заради фокуса си. Вместо върху продукта, Абло избира да илюстрира ценностите на дебютната си колекция (показана юни 2018-та).
“С кампанията, исках да направя нещо универсално и хуманно по своята същност. Приобщаващо и наситено, нещо с гравитация. Затова реших, че ще се фокусирам кампанията на юношеското, а не мъжко облекло. Какво прави мъжете мъже? Различните етапи в живота на всеки един от тях, от ранното детство през тинейджърските години, юношество, младежки години до пълнолетие.” – коментира той.
Първата серия снимки и видео от Инез и Винууд показват юношество и тинейджърски години. Alieyth си играе с хартиени корабчета, облечен в твърде голям за него пуловер от пролетната колекция, вдъхновен от “Магьосникът от Оз”. Участват още 7-годишният актьор Лио Джеймс Дейвис, познат от филма “Дете като Джейк” редом до Клеър Дейнс и 16-годишният Люк Праел, познат от филма “Пансион”.
Следващата, втора фаза на кампанията ще бъде пусната на 1-ви февруари. Очаквай да видиш работа на фотографа Буроиса, вдъхновена от картина на френския художник Густав Корбе със заглавие „Студиото на художника, истинска алегория, обобщаваща седем години на моя артистичен и морален живот между 1854 г. и 1855 г. ” Фотографията включва Абло в центъра – мястото на артиста, заобиколен от членове на неговия екип, социален кръг и модели, всички облечени в колекцията.
Ще разпознаеш рапъра Octavian, австралийският стилист и моден директор на Vogue Australia Кристин Сентенера, която прави и стайлинга на модните ревюта за Vuitton, художника Лусиън Смит, британския дизайнер, артист и модел Блонди МакКой, Джулия и Камила Вентурини, близнаците зад италианския бранд за чанти Medea, китариста Стив Лейси, певицата Syd (а.к.а. Syd Tha Kyd), музиканта Бакар, самият Буроиса и др.
Третата фаза, се очаква да излезе на 22-ри март и ще показва ученици, облечени в цветните тениски, които Абло подари на гостите по време на дебютното ревю за модната къща, миналата година. Снимките са дело на Вауда, като съвременен прочит на груповите портрети от Датските Златни Години (17-ти век) направени в училищата около Лос Анджелис.
Колекцията е по щандовете на 30 бутика, на марката от 18-ти януари, като първия ден продажбите само в този на Родео Драйв в Лос Анджелис са надхвърлили 1.5 милиона долара. А, новият pop-up в Токио, отворил врати по-рано този месец, отбеляза 30% по-високи продажби от тези на колаборацията със Supreme от 2018-та, още в първите 48 часа.