Какво се случва с хотелиерския бизнес днес. Всеки хотел иска да бъде дигитално иновативен, но и в същото време уютен, да прилича на истински дом. Конкуренцията се засилва. Airbnb са само част от пъзела, който мениджърите на традиционните градски хотели трябва да решат. Един хотел, който направи отлично впечатление на екипа на егоист, е Thompson Chicago. А генералният му мениджър Стив Шерн е гост в поредицата ни Следващите 25, реализирана в партньорство с VIVACOM.

Константин Вълков: Когато пътувате кои са нещата, които ви правят впечатление в един хотел?

Стив Шерн: Винаги става въпрос за това, което чувства човек. На какво ухае хотела, как изглежда, какво усещаш когато влезеш. Визуалното възприятие. Съвкупността от всичко това регистрира усещането, че си на правилното място.

КВ: Как правите мониторинг, ако мога така да се изразя, на конкуренцията?

СВ: Да гледаш какво прави конкуренцията е изключително важно. Правя го достатъчно често по няколко различна начина. Първият – винаги искам да знаем каква нова конкуренция идва на пазара и кога. След това правя анализ на силните и слабите страни. И възоснова на него изграждам маркетинг плана си на действие. Планът включва не само директните заплахи от новите конкуренти, но и появяващите се странични заплахи във връзка със стъпването им на пазара. Например – в Чикаго навлиза нов Mariott Marquis, който е разположен точно до конферентния център. На хартия това не е наш директен конкурент. Но ние наблюдаваме какво прави хотела, тъй като се намира точно до конферентния център. И когато в града има конференция, ние трябва да изградим така цените и маркетинговата си политика, за да не позволим те да привличат клиенти от центъра.

КВ: Какво друго се променя в хотелския бизнес тези дни? Има редица нови неща, не говорим само за Airbnb.

СВ: Хотелският бизнес се развива непрекъснато. Нови брандове, нови концепции. Технолигиите позволяват по-добро обслужване на гостите. Това, което ние се опитваме да направим, е да останем адекватни, с консистентно качество, да сме сигурни, че в края на деня нуждите на гостите са задоволени. Някои компании се опитват да похарчат много пари, за да бъдат поредното ново голямо нещо, но това не е устойчив бизнес модел, ако не се грижиш за основните неща. Ние се фокусираме върху гостите и техните нужди. Смятам, че ако правим това още по-добре, само така можем да бъдем конкурентни на пазара. Много хора говорят за Airbnb – да, концепцията е страхотна, но това е друг сегмент в нашата индустрия. Има всякакви хотели на пазара – луксозни, бизнес хотели, по-нисък сегмент, а Airbnb е просто нов сегмент в индустрията. Ние не се борим за едни и същи неща, защото нашата концепция е фокусирана към гости, които искат да усетят хотелското преживяване по един определен начин.


КВ: Ако кажем, че хотелите са като децата и няма как едно да ти е по-любимо от другото, все пак, извън мястото, където работите, кой друг хотел ви спечели през годините?

СВ: Да, точно като децата, всеки хотел, в който съм работил, има специално място в сърцето ми за различни причини. Няма да е нечестно да кажа, че Thompson Chicago е любимото ми дете в момента, затова сега съм тук. И това е така, защото аз и екипът ми имаме възможност свободно да правим различни неща без да се налага съобразяване с корпоративни изисквания или рестрикции. Харесвам много креативния дух тук. Оценяват ни за много неща – за услугите, които предлагаме; локацията ни е много важна; Tripadvisor винаги ни оценява високо. Но ако се налага да спомена друг хотел, назад в кариерата ми – помня Four Seasons, защото те бяха в основата, изградиха ме като мениджър. Компанията е страхотна, със силни лидери.

КВ: Бях свидетел на интересни неща в Чикаго – изключителна работа на пиколото, на консиержа; начинът, по който лобито е разделено от бара и създава една тиха атмосфера; тайните стълби, водещи към бара на втория етаж и др. неща. Какво все пак е уникалното в Thomson Chicago, ако го сравним с други хотели от веригата по света?

СВ: Мисля, че трябва да започнем с дизайна. Опитахме се да превърнем лобито и бара в места, които наподобяват един дом. Знам, че всеки се опитва да направи нещо подобно, но мисля, че нашите дизайнери се справиха фантастично.

И вие не влизате в традиционно лоби на хотел, а попадате на място, което по-скоро прилича на дома ви. Хората също са важни, говорите за пиколото, да, за него имаше статия в Ню Йорк Таймс. Защото той разговаря по един определен начин с гостите ни, страхотен е. И един журналист на Ню Йорк Таймс сам помоли да напише статия за него.

КВ: Едно нещо без, което не тръгвате на път?

СВ: Моят iPhone.

КВ: Освен комуникациите?

СВ: Ние сме толкова дигитално свързани днес. И да, това е начинът, по който се развива индустрията днес.
***

„Следващите 25“ е поредица на Дарик радио и VIVACOM. Слушайте интервютата по Дарик, като подкаст на darikradio.bg. Четете на egoist.bg

25 години Дарик радио. 25 идеи и разговори за годините напред. СЛЕДВАЩИТЕ 25 ХОРА и ИДЕИ идват скоростно при вас благодарение на 4G мрежата на VIVACOM, наградена от speedtest на OOKLA. за повече информация посетете www.vivacom.bg