Много е хубаво, когато платформата ни “40 до 40” дава възможност да откриваме таланти. Че нали е затова, ще кажете. Още по-хубаво е, когато – особено в днешните времена, когато дефиницията “мъжка елегантност” е подложена на нескончаем обстрел – да открием място, където понятията “мъж” и “елегантност” живеят в хармония, провокират се, изненадват… Днес съвсем не е достатъчно до погледаш чернобели снимки на Фред Астер, Ален Делон или Стив Маккуин и да си кажеш – ето, това е елегантност. Не, не само.
Ако е ясно, че днес всичко се променя стремглаво и само бърз поглед на актуалните колекции “Пролет/Лято” дава стряскащ поглед върху случващото, то също така е ясно, че мъжката риза завинаги ще остане мъжка риза, каквото и да се случва. И така – какво по-голямо удоволствие да си поговоря с българи, които създават ризи по поръчка и то аз, понякога скучен до болка, защото почти всеки ден съм с риза. Да видим какво толкова има в тези ризи, че толкова ги харесвам…
КВ: Защо точно ризи, а не панталони или костюми? Кое е по-трудното и по-лесното в това да създаваш ризи по поръчка?
Владимир Андреев: Решението да създадем SIRCROW MyShirt дойде съвсем естествено. Моят дядо е бил самоук майстор-шивач, който от 14-годишен е започнал да попива занаята като чирак, след това калфа при местен майстор-шивач във Видин. След това родителите ми цял живот са били ангажирани в производството на текстилни изделия като през последните 20 години се профилираха специално в изработката на ризи; ние решихме през 2016 година да стартираме проекта SIRCROW… та ризите са това, което правим най-добре.
Михаил Карпачев: Лесното при създаване на риза по индивидуален размер е, че фокусът е върху конкретен човек. Важно е един човек освен да изглежда добре и да се движи свободно и естествено в дрехите, които носи. Представете си мениджър на високо ниво, който представя предложение за десетки хиляди пред борда си. Ако ръкавите на ризата му са къси и всеки път, в който посочва екрана ризата му блокира движенията и има чувството, че изглежда нелепо, то съвсем естествено това чувство ще рефлектира върху това как се представя и най-важното – всички присъстващи ще го усетят.
Ето това чувство на дискомфорт искаме да избегнем, като предложим продукт, който кара клиентите ни да се чувстват уверени, да се чувстват комфортно в кожата си.
Относно трудностите… разбира се, че са много, но това е част от разтежа. Целият процес е много по-тежък спрямо конфекцията – логистика на доставчици, много по-квалифицани конструктори, шивачи, тотална модифицирана технологична линия, умели консултанти които да влизат под кожата/разбират нуждите на клиента.
КВ: Когато виждам крайния продукт не изглежда така. Пред мен е ризата и готово. Но реално какво се крие зад готовата риза?
Михаил: Знаете, ли че само за ушиването на една риза са ни необходими 19 различни машини?
КВ: Интересно. Влади, разкажете, когато започвахте, тогава ли взехте решение дали да създавате класически модели или да следвате всяка година модните тенденции? Изобщо – какви стилистични решения трябва да вземе предварително човек преди да навлезе в сфера, свързана с модата?
Влади: Решението за това какъв продукт искаме да правим дойде от това какви очаквания имат нашите клиенти както и от вярата ни, че всеки джентълмен търси на първо място качество, комфорт и подчертаване на индивидуалността. SIRCROW MyShirt e комбинация от всичко това – сезонни и класически материи, постоянно актуализирани яки, маншети и аксесоари, персонализирана кройка, съобразено изцяло с нуждите и желанията на клиента.
КВ: При създаването на една риза по мярка са ясни видимите неща – по-къси ръкави, прекалено тясна или широка яка, но кои са онези, които не виждаме, не подозираме за тях, а всъщност са част от общата картина, наречена “риза по мярка”?
Мишо: Този въпрос е един от онези, които ме карат да се усмихвам от задоволство… В ризата има между 8 и 17 различни парчета плат, които са в строго индивидуална форма, проектирана така, че когато бъдат събрани да направят ризата на клиента уникална и най-важното пасваща му. Консултатите ни имат уменията при взимането на мерки и комуникирайки с клиентите, да преценят как всяко едно от тези 8 или повече парчета плат трябва да изглеждат. Методиката не е тайна; магията се получава, когато тази методика е приложена в съчетание с умения от най-високо ниво.
КВ: Какво спира мъжете да търсят ризи по мярка – наличието на много ризи в магазините, които що-годе вършат работа, страх от висока цена или това, че не са свикнали да ходят на проби, на шивач…
Влади: Ние гледаме изцяло позитивно на развитието на тази услуга в България. Да, вероятно скептицизма е нещото, което основно възпира мъжете. Ние не сме против конфекцията, напротив – какво по-хубаво от това да си намериш твоята марка? Истината е, че за всички, които имат отношение към външния си вид, достатъчно взискателни са и търсят подчертаване на идентичността си, намирането на правилната риза от конфекцията е мисия невъзможна. Това са всъщност нашите клиенти.
КВ: Когато правите риза по мярка, до каква степен е важен характера на мъжа при вашите решения да експериментирате с материали, десен, кройка?
Мишо: Характерът на мъжа е от първостепенно значение при формирането на избора на риза. Консултантите ни са тези, които преценяват клиента, помагат му да направи подходящ за него избор чрез деликатно предоставяне на възможности, модели, платове, десени, аксесоари. Ние не си позволяваме да експериментираме, освен ако клиента не прояви сам желание за това.
КВ: Бизнес погледнато, какви са предизвикателствата, с които се срещате?
Влади: Най-голямото е, че не можем да оценим към днешна дата какъв е истинският потенциал на услугата, за да стъпим уверено в мащабна инвестиция. Наясно сме какви продажби трябва да имаме и колко клиента трябва да ползват SIRCROW MyShirt, но само времето може да ни даде отговор на горните въпроси.
КВ: Каква е финалната ви визия за това, което трябва да се случи със SIRCROW, за да завършите цикъла?
Влади: От декември 2018 услугата SIRCROW MyShirt се предлага в ателието ни в София като част от етапа на проучване. До март 2019 ще завърши първата фаза по приключване окончателната визия на ателието, привличането на нови членове на екипа и официалното откриване на услугата. От април 2019 ще се случва поетапно въвеждане на допълнителни услуги като взимане на мерки на място, абонаментно поддържане ризите на нашите клиенти и някои други, които засега ще запазим в тайна.
КВ: Цените са важна част. Случва се така, че понякога по-висока цена може да бъде спирачка, в същото време ние винаги оценяваме повече неща, които струват повече, а като добавим и ръчния труд и качеството на материалите, отношението, влиянието към детайла, как завършва това в ценово изражение?
Мишо: SIRCROW MyShirt се предлага в няколко ценови категории, при които основната разлика е в материите, но не само. Например в ексклузивната ни серия, клиентът няма нужда да запазва час – той просто се обажда на персоналния си консултат от екипа ни и може да бъде посрещнат веднага или да бъде посетен в посочен от него адрес.
КВ: Какво е труден и лесен клиент, разкажете?
Влади: Честно казано, когато се говори за ризи по индивидуален размер няма труден клиент. Защото с правилно взетия профил за нуждите на клиента, ние може да задоволим всяка негова прищявка.
КВ: Какво е процентното съотношение на ризите, които мъжете си купуват в България – бели ризи, светлосини ризи, други цветови конфигурации?
Мишо: Не мисля, че има такава официална статистика, но всеки производител си има собствена такава. Близо 50% от нашите клиенти идват конкретно за бяла риза, около 30% предпочитат сини, розови и около 20% си избират каре, рае или други по-нетрадиционни десени, характерни за сезонни колекции платове. Освен това ние предлагаме огромно разнообразие от текстури и платове със 100% естествен състав памук, памук и лен, памук и кашмир, памук и вълна и много други. На практика избора на плат далече не се свежда само до избор на цвят. Клиентите ни избират между различни сплитки, десени, състави, апретури и текстури.
КВ: Ако бялата риза е универсалната риза, мислите ли, че бяла дамска риза би могла да бъде следващата стъпка в развитието ви или сте ултимативно мъжки бранд.
Влади: Все още не желаем да разкриваме напълно плановете си. Само ще кажа, че сме помислили и за дамите.