Според доклад за полугодието на Pollstar, публикуван по-рано тази седмица, приходите от концерти за първите 6 месеца на 2018-та година са на забележителната стойност от 2.21 милиарда долара, което е с 12% повече от същия период на 2017-та. Средната цена на билет е 96.31 долара, а феновете са жадни за зрелищни спектакли и предлагането не закъснява.
За турнето си през 2009-та година U2 използваха 360 градусова “clow” сцена, тежаща 400 тона на стойност 30 милиона долара.
През 2013-та година за турнето си Lady Gaga използва сцена под формата на 5-етажен готически замък.
Примерите не свършват до тук, особено когато става въпрос за най-нашумелите звезди на музикалния небосклон. В ерата на социалните мрежи и безплатен достъп до музика, публиката търси все повече интерактивната връзка. Артистите не само печелят най-много от турнета, но и спектаклите им винаги трябва да са достатъчно зашеметяващи, готови за поредния умопомрачителен Instagram post.
В интервю за Rolling Stones Рей Уинкър, Изпълнителен директор на Stufish Entertainment Architects, които стоят зад визията на On the Run II, настоящото турне на Джей Зи и Бийонсе, говори за това какво да очакваме и обяснява настоящите тенденции. Студиото стои зад концертите и на U2, Madonna, Pink Floyd, Олимпийските игри в Лондон и Пекин, както и представления на Цирк дю солей.
Докато през ’80-те и ’90-те турнетата са били по-скоро промоционални за новите албуми и с цел увеличаване броя на продадените CD-та, то печалбата днес идва идва от набиране на многобройна публика за представление и мърчандайзинг.
Пиротехниката е нещо, което остава вечно като ефект по време на концерт, но публиката все повече е въвлечена и като участник. С добавената реалност, ще имаме възможност в бъдеще да сваляме приложения на телефоните си и по време на концерт, с насочване към екраните, да сме част от ефектите и самото шоу. Хората все повече искат да премахват бариерата между зрител и изпълнител, за да задоволят възприятията си за собственото преживяване. Сцените все повече навлизат в публиката, премостват, дори преминават над главите на хиляди събрали се фенове. Скъсяването на дистанцията става все по-важно, което определя и нарастващата големина на екраните.
Шоуто сега практически започва от първата инстаграм снимка качена в платформата, показваща подготовката на спектакъла. Колкото по-впечатляваща е, толкова по-добре. Сякаш колкото по-големи са съоръженията, толкова по-малко е отражението им за света – в поредния пост на социална мрежа. Шоуто трябва да задоволи не само всеки кадър, но и всяко очакване. Все повече хора от публиката дори не гледат на живо, а през екраните на телефоните си. И като повечето неща днес и спектаклите трябва да са все по-#mobilefirendly.