Кандидатствай за 1 милион долара до 30 октомври в конкурса за бизнес проекти със социална значимост – Chivas Venture 2018
Виж празната сцена на снимката.
Може би, това е възможност точно за теб. Имаш ли бизнес идея с потенциал да промени света? Ако можеш да защитиш тази идея – имаш реален шанс ти да бъдеш на тази световна сцена, през 2018, в САЩ, да получиш от финансирането в размер на 1 милион долара и да промениш хода на този живот.
Шансът за теб е предоставен от най-мащабната годишна международна инициатива за търсене на бизнес проекти със социална значимост – Chivas Venture 2018. Тази година в надпреварата са включени 29 държави от пет континента, сред които е и България.
Крайният срок за участие в конкурса е 30 октомври 2017 и може да бъде направено чрез формата за кандидатстване на сайта www.venture.bg.
Победителите в националния кръг в България ще бъде изпратени на бизнес-акселераторска програма във Великобритания, а след това имат реален шанс да се включат в надпреварата за финансиране от фонда, от повтаряме, 1 милион долара.
За какво му е на света социално предприемачество?
Най-краткият отговор – за да не загубим собствения си дом – планетата Земя. Заради пренаселването, индустриализацията, климатичните промени, замърсяването и редица други проблеми – балансът в живота на човечеството и природата е сериозно застрашен. Ето защо светът има изключителна нужда от смислени и навременни инициативи на хора с идеи. На предприемчиви лидери с бизнес, който цели постигането на измеримо, положително социално въздействие, а не генерирането на печалба за своите собственици, членове и акционери. Смисълът на социалното предприемачество е да представлява важни за хората каузи, като предоставя услуги или стоки, които генерират социална възвръщаемост. Или пък да използва метод за производство на стоки или услуги, който въплъщава неговата социална цел – в полза на човеците и Земята.
Четвъртото издание на The Venture
Четвъртото издание на конкурса Chivas Venture подкрепя социално предприемачество с кауза – както в България, така и в целия свят, а мотото на конкурса е „Успелите спят по-малко“.
Вероятно, защото мислят повече. Вероятно, защото действат повече. Вероятно, защото имат големи идеи – по-силни от съня.
Събитията – Бизнес по тъмно
На 19 октомври в Sbar е последното събитие от поредицата Бизнес по тъмно, в което български предприемачи ще имат възможност да се вдъхновят от опита на успели български мениджъри, които са се посветили на каузата да направят света по-добро място, независимо, че им се налага да работят по-упорито от останалите и понякога да жертват съня си, за да развият идеитe си в успешни бизнес начинания.
Лектори ще бъдат Сергей Петров, от проекта в подкрепа на пчеларите Bee Smart Technologies, който ще разкаже за значението на културата в стартъп средата, Атанас Райков от Viber, чиято лекция е на тема В преследване на мечтите и Любомир Янчев от българския стартъп Melissa Climate, който ще зададе въпроса Защо да НЕ стартираш собствен бизнес?
Боян Бенев за конкурса
„България е от първите държави, включени още от самото начало на конкурса. Вярвам, че сме готови да изпратим български стартъп на глобалния финал. Участието в Chivas Venture 2018 е възможност за българският победител да стане част от голяма еко система от хора от цял свят, които правят позитивна промяна около себе си и в света, както и възможност да придобият много полезни знания и компетенции“, коментира четвъртото издание на конкурса Боян Бенев, член на журито в Chivas Venture 2018.
Чуй повече от Боян в аудиото от радиопредаването ни Нова култура от 29.09:
Повече за конкурса
От началото на проекта през 2014 – до днес брандът на водещото скоч уиски – Chivas Regal подкрепя стартиращи компании, които имат потенциал да внесат позитивна промяна в живота на хората. До момента в конкурса са взели участие над 6000 социални предприемачи от цял свят. Във финалният етап на Chivas Venture 2018 компаниите ще се състезават за наградния фонд на обща стойност 1 млн. долара.
За участие в тазгодишното издание на Chivas Venture 2018 са поканени стартъпи от 29 страни на пет континента. Всяка държава ще трябва да излъчи най-талантливите си млади предприемачи, които да се конкурират на световната сцена. Победителите в националния кръг ще имат възможност да се включат в бизнес акселераторска програма, последвана от три седмици онлайн гласуване, в което ще бъдат разпределени първите 200 000 щ. долара от наградния фонд. За четвърта поредна година публиката ще бъде тази, която с гласовете си ще разпредели финансирането към всички проекти на първия етап от конкурса.
На следващия етап на конкурса Chivas Venture, който ще се проведе през 2018, международно жури ще избере най-перспективните идеи, които използват силата на предприемачеството и иновациите, за да развият бизнес в помощ на много хора и ще разпредели останалата част от наградния фонд.
През 2017 финалът на Chivas Venture в Лос Анджелис събра петима финалисти, които защитиха своите идеи пред жури, в което взе участие и актрисата Хали Бери – носителка на Оскар и известен филантроп.
Младите мениджъри представиха компаниите си пред престижна публика, включваща бизнес лидери, инфлуенсъри, както и холивудските звезди Хавиер Бардем, Джош Гад и Дон Чийдъл.
Победители
Компанията Siam Organic, чийто екип се е посветил на каузата за борбата с бедността при малките земеделци в Тайланд, спечели финансиране в размер на 400 хил. долара, а останалата част от сумата беше разпределена между финалистите в надпреварата.
Смисълът на The Venture
Всяка година участниците в конкурса Chivas Venture доказват, че светът може да е по-добро място за живеене и използват своите предприемачески умения, за да внесат положителна промяна в него. Визията за бъдещето на финалистите от миналогодишни издания включва рециклирането на отпадъците и превръщането им в обзавеждане за дома и дрехи, осигуряване на достъп до чиста вода за цялото човечество, изкореняване на бедността и други.
Сhivas Regal вярва, че щедростта и успехът вървят ръка за ръка и когато споделиш своя успех с другите, работата става удоволствие. Конкурсът с кауза е вдъхновен от основателите на компанията – Джеймс и Джон Чивас, които споделят успеха на бизнеса си с местна общност, чрез подкрепа на църковни, образователни и социални инициативи. Chivas Venture си поставя за цел да почете тяхното наследство, чрез подкрепа на бизнеси с глобални каузи, които облагородяват света около нас.
„Чрез годишния награден фонд от 1 млн. долара имаме възможност да ускорим растежа на някой от най-важните бизнеси, имащи потенциал да създадат по-добро бъдеще за следващите поколения“ – коментира старта на четвъртото издание на конкурса Ричард Блек, глобален бранд директор на Chivas Regal – „Това е нашето наследство – да използваме силата на преприемачеството за добри каузи и аз нямам търпение да видя тазгодишните бизнес предложения, които наистина могат да ни помогнат да оформим нашето колективно бъдеще към по-добро.“
Допълнителна информация за конкурса Chivas Venture можеш да откриеш в сайта на конкурса – venture.bg