За човек, който не обича да кара бързо, предпочита градските пътища и излизане извън града с мотор е ненужно занимание (вече повдигате вежди, сигурен съм), една седмица с BMW S1000RR, само в градски условия, е най-малкото интересно преживяване. Първото, което прави впечатление в новата машина, са изключителните подобрения в електрониката, които отнемат няколко забавни часа в разучаване. Разбира се, тъй като нямам търпение и искам веднага да се кача за обиколки, оставям това за по-късно. При 210 конски сили, четирицилиндров редови двигател и BMW ShiftCam (комутираща гърбица), да караш този мотор в задръстване, където не можеш да усетиш ултимативното ускорение, е най-малкото неочаквано.

Повечето мощност в долния диапазон на оборотите трудно могат да се изпитат по маршрута Дондуков-Раковски, НДК и обратно, но пък за сметка на това времето е отлично, Race-ABS и Dynamic Traction Control работят безупречно при всяка ситуация, когато се опитвам да минавам по малко по-странни (колкото е възможно) пътища. Истината е, че машината напасва по електронен път ходовата част към пътната ситуация за милисекунди, тъй че характеристиките на този супербайк ясно проличават и в центъра на града. Различните режими на каране сигурно са излишни в града, а колкото и да бях прочел за годността на мотора за писта в режим Pro, това е неизпълнимо в сегашния ми ареал на тест.

Номерът на S1000RR е, че хем е суперспортен, хем е суперкомпактен, което ужасно ми харесва в градки условия. Вярно, че всичко е насочено към скорост и мощен пърформанс, но удоволствието от бавното каране също не е за пренебрегване. През дългите часове каране из града имам време да се уверя във водещата в класа електроника и изключителните удобства, които това предоставя. Вярно, в градска среда е трудно да се изпитат всички, но въпреки това нововъденията са осезаеми. Иначе номерът в перфектното поведение на пътия се крие в ShiftCam, за което стана дума. Така или иначе в почти всички случаи караме под 9000 rpm, а при използване на обикновени пътища ShiftCam гарантира, че няма да направите никакъв компромис. Друг е въпросът, че още на първа скорост сте над разрешената максимална скорост, но това няма как (а и не бива) да се случва в града. Реших да карам по-дълго в Rain режим и усещането за стабилност е изключително.