Привечер в петък, онзи момент, когато все още магистралата не е безжалостно пълна, часът пик не е настъпил, слънцето не загива зад облаците и напук на GPS-а, който показва, че крайната дестинация е на повече от 450 километра, а ти си изморен, тръгваш бързо и без да се замисляш. Време е за пета серия, give me 5, уикендът започва по-рано.


Номерът на петицата туринг е, че петицата седан е кола на годината, което дава летящ старт на автомобила. Не че стартът не е летящ, впрочем. Автомобилът, който егоист тества доказа ускорението по документи (0-100 км/4) за 5,6 секунди, говорим за 530d xDrive.

Добавете към това, че багажникът (да, знаем, че като стане дума за туринг, първата асоциация е багажник), е по-голям от предишната петица, тоест – всичко е наред. Надяваме се, че 570 литра са достатъчни. Винаги ни е харесвало, че задният прозорец се отваря, това се наблюдава и при тази версия. Плюс – задните седалки могат да паднат с натискане на един бутон в багажника, което прави товаренето на по-обемисти чанти, куфари или каквото-там-ви-хрумне, за по-лесно.


Трябва да признаем, че интериорните решения в този модел са на границата на отличното. Сравнявайки с конкуренти, тук BMW достигат съвършенството на функционалност, елегантни линии, качество на материалите и онова усещане, когато сядаш в нов автомобил и всичко ти е ясно.

Плюс – това е един от най-тихите дизелови двигатели, които сме чували, което – разбира се – в никакъв случай не ни кара да слушаме музиката по-тихо. Напротив – по-силно, едни и същи песни, в типичен егоист стил, до пълно изнервяне на пасажерите.


Комфортът при возене е по-добър от този при седан – версията, това е очаквано. Променяйте между Sport и Comfort режим на шофиране, за да усетите разликата. Колкото и по-тежка да е туринг версията, всъщност новата петица е със 100 килограма по-лека от предишната, заради удачния микс на използвания алуминий и магнезиевите сплави.

Технологично, автомобилът е натъпкан с изненади, за които трябва да си отделите един ден. Експерименти, забавно шофиране, прочитане на това-онова, тестове. Асистиращите системи са изключително интересни.

Автоматизирано шофиране в ситуации като задръстване, натоварен трафик или дълги пътувания. Освен споменатите по-горе режими Sport и Comfort (има и трети – Eco Pro), интересното тук е функцията Adaptive, която постоянно адаптира динамичния контрол на амортисьорите, кормилното управление и трансмисията Steptronic към актуалната ситуация на пътя.

 

Резултатът – страхотно усещане при шофиране, запазвайки характерното динамично поведение на пътя.