Липсващите рамки около екрана, керамичното тяло, изключителната прецизност – това беше първото впечатление от дебютния мобилен телефон, създаден от френския продуктов дизайнер Филип Старк и Xiaomi през 2016 година. Тогава 91 процента от предната част на телефона беше покрита от дисплея. Визуалното впечатление – ползващите този телефон държаха в ръцете си устройство, чиято предна видима част е практически само екран. Това е била и основната идея на Старк, когато започва работа по мобилния телефон Mi Mix на Xiaomi.
Защо керамичен гръб?
“Това е е най-старият и най-съвременният материал,” казва Старк. “Изключително издръжлив, но и в същото време с топло излъчване. Има структурата на минерала нефрит.”
Впечатление тогава направи, че за да може екрана да изпълва възможно най-голяма част от предната част на телефона, селфи-камерата беше разположена в долната част. Първата версия на телефона се появи през ноември 2016 година.
Година по-късно основните производители на мобилни телефони представят в гамите си телефони, чийто екран покрива максимална част от предния панел. Xiaomi пък представи Mi Mix 2 с естетически качества, които наистина впечатляват. И привлече за пореден път вниманието ни.
Интересно е, че когато държиш в ръката си телефон, който на практика е почти без рамка, а основната част е дисплей, все пак имаш усещането за солидна изработка. Xiaomi постигат това като продължават с усъвършенстване на керамичното тяло. То създава солидно и премиум усещане.
За The Verge Филип Старк разказва: “Всички интелигентни аспекти от това, което хората произвеждат, са свързани със стратегията на дематериализацията. В един мобилен телефон визията и звукът са важни. И да, ние работим върху това да имаме по-малко, по-малко, по-малко. И точно поради тази причина при създаването на мобилни телефони сме изправени също пред дематериализация. Това означава, че се обръщаме директно към биониката. Бионика е когато мобилен телефон, компютър или друго отива директно в тялото ви. И в този случай с дизайна е свършено. Дизайнерът е твоят треньор, диетелог, но нищо повече.”
Относно началото на работата си с Xiaomi Филип Старк разказва: “Именно затова днес, задачата на почтен дизайнер като мен с почтена компания като Xiaomi, е да продължа да правя по-малко и по-малко, докато повече не е възможно. Не е нужно да се различаваме, при Xiaomi основната разлика е това, което е вътре. Мисля, че най-добрата инвестиция във всичко е почтеността.”
Новият мобилен телефон на Xiaomi е ТУК. Продуктите на Xiaomi търсете в магазините и на VIVACOM.
***
Материалът е част от поредицата “Следващите 25”
„Следващите 25“ е проект на Дарик радио и VIVACOM. Слушайте интервютата по Дарик, като подкаст на darikradio.bg. Четете на egoist.bg
25 години Дарик радио. 25 идеи и разговори за годините напред. СЛЕДВАЩИТЕ 25 ХОРА и ИДЕИ идват скоростно при вас благодарение на 4G мрежата на VIVACOM, наградена от speedtest на OOKLA. за повече информация посетете www.vivacom.bg