Новото печатно издание на Vogue е по-голямо. Но това е само началото на промените
Първото, което забелязвате, е по-големия размер. Печатното издание на американския Vogue, с Тейлър Суифт на корицата, е различен. Визуалната промяна е само част от сериозна стратегия, която ще препозиционира флагмана на издателство Condé Nast. Новият брой, освен по-голям като размер, е отпечатан и на различна, по-тежка хартия. Без съмнение изглежда по-луксозно, промяната в цената е в рамките на долар, от 5.99 на 6.99 долара. Идеята – да убедят читателите, че принт-версията не загива (през 2010 година месечните продажби в САЩ са 342 614 броя, докато през 2015 Vogue се купува от 193 941 души).
Интересно е, че новата визия няма да бъде постоянна, но със сигурност ще се появи пак за септемврийския брой, когато цената ще бъде дори 9.99 долара. Необичаен ход за печатно издание, особено в Америка.
Анализаторите очакваха промени още през месец март този година, когато излиза вторият по успех брой на Vogue за годината (другият, естествено, е септемврийският). Май месец обаче е важен за Vogue от имиджова гледна точка, тъй като тогава списанието организира ежегодния благотворителен Met Ball. Темата на тазгодишната вечер е “Manus x Machina: Fashion in an Age of Technology“, основен спонсор е Apple.
Видимите промени в този брой на Vogue със сигурност помагат на читателите (по-лесно за четене и навигация) и рекламодателите (по-видими реклами). В същото време Condé Nast увеличава и дигиталните усилия за бранда Vogue: за сайта vogue.com работят повече от 50 души; стартира подкаста Vogue Runway. Всичко това трябва да се наблюдава в по-широк контекст, дори и само в рамките на компанията – само преди година Condé Nast затвори затруднените финансово списания Lucky и Details, както и Style.com (всъщност там предстои ново начало като e-commerce сайт). Издателството, пише Лаурън Шърман, се фокусира върху пет бранда – Vogue, Vanity Fair, GQ, Wired и The New Yorker.
Стратегически погледнато, Vogue закъсня с навлизането на дигиталния пазар, тъй като развива целенасочено бранда в онлайн среда едва през последните пет години. За да достигне останалите, екипът на Vogue.com работи доста върху отразяването на т.нар. модни новини. През последните години се отчитат 700 процента ръст, което е значително, но въпреки това е зад Elle.com примерно. Elle.com има 7.4 милиона американски посетители през февруари 2016, догато Vogue.com – 5.3 милиона. Дори Harpersbazaar.com е над Vogue.com със своите 6.3 милиона.