Кафето е специален всекидневен ритуал, който заслужава грижа и внимание. Някои го пият сутрин за отскок, други следобед за… кеф. Но замисляли ли сте се колко много отпадъци и пластмаса се генерират, за да достигне желаната напитка в нечия ръка? По темата разговаряме с Александра и Никола, които правят връзката между кафето и устойчивия начин на живот напълно възможна.

Двамата са любители колоездачи, обожават да откриват скрити градски и извънградски кътчета, от които да се вдъхновяват за бъдещите им начинания. Заедно основават Urban Embassy Specialty Coffee – малко пространство за кафе в градската джунгла, наречена София.

„Чрез създаването на Urban Embassy доказваме, че един бизнес може да бъде различен, но и в същото време да бъде решение на един дълбоко закоренен проблем в индустрията. Чрез „посолството“ показваме, че насладата от кафе напитките може да бъде устойчива, осъзната и с мисъл за бъдещето“, споделя Александра в интервю на Силвия Прибиловска.

За кафето и природата с любов

Идеята за място за кафе, което излиза извън зададения стандарт и стереотип, се ражда още преди 5-6 години. Тогава Никола все още трупа опит като бариста, гмурвайки се все по-надълбоко в кафе индустрията. Едно от интересните неща е, че в Urban Embassy предлагат напитките единствено в стъклени чаши. Клиентите на заведението имат избор да си носят своя чаша, в която да пият кафе за из път или да вземат на място, която в последствие да бъде върната и използвана повторно. Кравето мляко е заменено от ядково, което е направено от тях самите и можеш да си вземеш за вкъщи.

Предизвикателствата

Едно от най-големите предизвикателства пред Никола и Алекс се оказва привличането на клиентите към каузата, която преследват, а именно да бъдат част от решението, а не от проблема.

„Още с отварянето на кафетерията срещнахме отпор с идеята да не предлагаме напитките си в чаши за еднократна употреба, а в стъклени чаши и шишета, които биха могли да се преизползват. От начало хората не разбираха защо го правим, но колкото повече им говорехме и разказвахме, толкова повече съмишленици се присъединяваха към нас. Така успяхме да изградим позитивни навици, които водят до голяма промяна във всекидневни покупки, на които досега не сме обръщали внимание. Дори в момента има възможност на всеки да издадем напитката във вафлена чаша, която може да се изяде, но по-голямата част от настоящите и новите ни клиенти предпочитат стъклените ни шишета“, разказва Никола.

Стъпките към успеха

През последните две години двойката постоянно среща съмишленици, които им помагат да се развиват, както в личен, така и в професионален план.

„Много по-лесно е да растеш и да се развиваш, когато си заобграден от вдъхновяващи хора, които също като теб искат да счупят стереотипите и да покажат, че има как една идея да се осъществи“, споделя Алекс.

Намирането на точния подход за промотиране на бизнеса е ключов за успеха на кафетерията. Сериозният професионален опит, който Алекс има в комуникационната индустрия им помага да предоставят правилния микс от регулярно съдържание в социалните мрежи и медиите.

„Следвайки трендовете в отделните периоди за вида съдържание, който се предпочита от потребителите, създавахме такова, с което да разкажем за продуктите и мисията ни. До голяма степен това е и движещата сила при всеки един бизнес без значение с какво се занимава. Ако нямаш постоянна комуникация с клиентите си не само на място, но и онлайн, то започваш да губиш присъствието си“, категорична е тя.

Трудно не означава невъзможно

Алекс и Никола съветват да се впускаме в приключението, пред което сме поставени, да разпознаваме възможностите, което то ни предлага, като напомнят, че доста често ще е трудно, но в края на деня е важно да сме сигурни, че причината, заради която сме започнали, ще ни помогне да се развием. „Ще попадате в ситуации, в които ще се чувствате безпомощни, но ако целта е ясна и знаете каква стъпка трябва да предприемете, не се отказвайте. Трудно не означава невъзможно“, допълват младите предприемачи.

Поглед в бъдещето

Екипът на Urban Embassy в момента търси ново място, за да отворят още една кафетерия, като по този начин ще се превърнат във верига. „Радваме се да споделим, че сме в етап на растеж и се стремим да разширим бизнеса в две основни посоки – отваряне на втора локация в София, както и откриване на наша собствена пекарна за кафе.“, споделят Алекс и Никола.