Лидерите трябва да впрегнат страха си, обяснено.
Има много причини, които да карат Катрин Улрих да се чувства уверена и успешна жена.Постиженията ѝ на работното място даватвсички основания тя да бъде спокойна. Улрих работи в Shutterstock – компания, която се превърна в една отинтернет фоторграфски бази в света. Но Улрих споделя предЕрик Бартън от BBC, че параноятавинаги наднича през рамото ѝ.
“Винаги щебъда малко по-параноична, отколкото наистина трябва,” признава Улрих. “Честоси мисля за това дали клиентът ще намери по-добър продукт при конкуренцията.Може би звучи странно, но параноята е дума и чувство, което ме кара даостана на положение. “
Странна ли? Можеби не. Да поддържаш страха си е точно това, което трябва да направиш, когато вечеси се установил в дадена сфера. Наблюдавайки компания или нейноподразделение, което в момента има възможността да бие конкуренцията, оставипритеснението да те завладее – това може да се окаже единственият начин даостанеш на върха.
Загрижеността за близкото бъдеще е точно това, за което Брус Ауст мисли всекипът, когато влезе в среща с ръководството. Ауст е заместник-председател наNASDAQ, вторият по големина в света пазар на ценни книжа, след Нюйоркскатафондова борса. Той предпочита да започва тези срещи празнувайки успеха на екипаси. По-късно става време да обсъдят това, което конкуренцията прави.
“Параноята еза добро”, казва Аут. “Именно тя те кара да мислиш за конкурентитеси и как да си по-добър от тях”.
Ключът за овладяванена тревожното чувство е създаването на нови идеи, според Ауст. В NASDAQ са намерили начин това да се случва чрез програмата за GIFT, която насърчававсички 4000 служителите на компанията да представят нови идеи. Одобрените получават предварително финансиране и имат пробен период.
“Не всички предложения работят, но и това е добре”, казва Ауст. Въпреки, че някои отидеите не са успешни, това значи, че поне са предизвикани да се изпълнят и са от пътя къмуспеха. Важно е да се увериш, че сте конкурентоспособен или още по-добре,ако си пред другите.
“Когато съмв среща с висшето ръководство, винаги ми се е искало да попитам: Какво липравят конкуренти в своите срещи точно сега?”, споделя още Ауст. “Притеснявайки се за тях е това, което ще те накара да останеш конкурентоспособен.”
“След като си впрегнал параноята си е време да се увериш, че офисът и колегите ще приематпредизвикателството, което да ви задържи или покачи на нивото, в което сенамирате”, казва Крис Едмъндс, консултант по мениджмънт.
Често малкитефирми имат по-голям шанс да спечелят чрез иновации и да доведат даденпродукт на пазара, така че големите компании трябва да намерят своя начин даостанат живи.
“Ако имашръководна роля, дай на талантливите и креативни хора около теб, властта давземат решения. Поемай рискове”, съветва още Едмъндс. “Насърчаване по този начинопределено води до бърз обрат и цената си заслужава”.
Това не значи, че не трябва да се притесняваш, напротив, мисли го – бъди малко параноичен.