Местен артист твърди, че след кореспонденция с Banksy е сложил негова работа измежду произведенията на изложба в Contemporary Arts Center, Синсинати.
.@EditorRose Banksy placed a banana painting (center) at the Cincinnati Contemporary Arts Center, hanging among works from "Mamma Andersson: Memory Banks." Museum officials took it down immediately. Art and humor are good companions. #Murderino #MuseumSelfie pic.twitter.com/wyZCnOtmwh
— Lauri Minas (@WedgworthArt1) January 8, 2019
Картината на мистериозния графити артист не се самоунищожава, a изобразява полуобелен банан. Същата “кацна” между работите от изложбата “Mamma Andersson: Memory Banks” в центъра за съвременно изкуство миналия месец.
Местният артист, с псевдоним Frizk, твърди че Banksy се е свързал с него посредством Instagram с молба да закачи негова работа, която е в стил подобен на тези от провеждащата се изложба. Frizk подкрепя думите си с видео, показващо кореспонденцията:
“Честно казано, предпочитах хората от музея да си я закачат, след което просто да ми я върнат” се чете в кореспонденцията, написано от Banksy. “Ако я окачат в музея, ще докажат моята гледна точка в перспектива.”
“Перспектива” той използва и в размяната на мейли с Frizk, имайки предвид, че изкуството трябва да е нещо, на което всички да могат да се насладят.
“Но, поради начина, по който индустрията на съвременното изкуство се управлява в момента, само много малък процент хора избират кои произведения са добри и всички останали остават отхвърлени, дори и да са също толкова достойни.” обяснява Frizk. “Бананът няма някакво конкретно значение изобщо, но когато хората го виждат (между други избрани експонати) му дават смисъл, доказвайки че индустрията на съвременно изкуство е просто измама.”
В изявление на Contemporary Arts Center, Синсинати директорът Джошуа Мати казва, че работата е свалена малко след окачването ѝ в галерията.
“Картината беше поставена буквално за минути преди да я открием.” казва Мати. “Посетители, които са vlog-вали посещението си в музея попитали охраната на смяна за тур на изложбата и открили новото попълнение на връщане от другия край на пространството.”
Колко точно посетители са видели банана на Banksy през това време, не е известно.
“Центърът за съвременни изкуства има дълга история с работи от улични артисти като прекрасната изложба на Beautiful Losers през 2004, както и тези на JR, Swoon и Shepard Fairey. Не би било учудващо, ако Banksy е искал да бъде част от това наследство.” казва още Мати и допълва: “Така или иначе, след като идентичността на Banksy никога официално не е била потвърдена, би било трудно да твърдим дали той е замесен или посетил музея. Тъй като предполагаемият художник не е поискал обратно работата си, не можем да говорим за автентичност. На работата има инициали ‘JK’.”
Frizk твърди, че двама студенти от местния университет са му помогнали, отвличайки вниманието на охраната, докато той е поставял картината на стената. Но, остава въпросът защо Banksy използва съучастник, вместо да действа сам? Обяснението на Frizk е, че международният провокатор не би искал да рискува идентичността му да бъде разкрита.
Настоящото местонахождение на Banksy е неизвестно. Той се свързва с Frizk на 2-ри декември, а работата е поставена на 5-ти.
“Аз не съм привърженик на много хора, но когато Banksy се свърза с мен, не го очаквах и бях изненадан, и щастлив едновременно.”
“Разбира се казах “да”, защото мисля, че той е един от най-автентичните артисти в днешно време и исках да съм част от това.”
Loving how all the art news outlets are just casually accepting the notion that Banksy DMed some guy named "Frizk" in Cincinnati and then mailed him a banana painting. I mean come on people, just say it out loud to yourself once and you'll see how unlikely that is.
— roko rumora (@rokorumora) January 8, 2019