Някои от най-големите хотелски вериги в света са се фокусират върху Африка и инвестициите са големи. Очакванията, съответни. През следващото десетилетие изборът за настаняване на континента да се увеличи в пъти.
AccorHotels към момента е най-големия оператор в Африка с над 100 хотела от брандовете Sofitel, Novotel и Ibis. През юли тази година те влязоха в партньорство с катарския Katara Hospitality, на стойност 1 милиард долара с амбиция да разширят дейността на юг от Сахара.
Marriott към момента оперира своите брандове в 21 държави с планове да удвои присъствието си на континента до 2023-та година, както и да разшири дейността си в локации, където вече са установени. Поставената цел е да достигнат присъствие от 38 000 стаи в 200 хотела. Това е повече, отколкото всички 41 хотели опериращи под брандовете на Hilton.
Последните, с 53 проекта в нови локации също са на път да удвоят присъствието си през идните 5 години. Много от плановете идват от Hilton Africa Growth Initiative (Инициативата за развитие в Африка на Хилтън) – инвестиция на обща стойност 50 милиона долара за разширяване с нови 100 хотела или 20 000 стаи, предимно реновирайки съществуващи в такива от веригата.
Hyatt е с далеч не толкова амбициозни планове в Африка, но също отваря 9 нови хотела до 2020 година там.
Цифрите, които стоят зад тези милиардни инвестиции отчитат растеж на туристи с 6% всяка година. В периода 1995-2014 посетителите на Африка са се удвоили, като за 1995-1998 туристите са били 24.1 милиона, а през 2011-2014 съответно 55.9 милиона. Увеличен е и броят на пътуващите местни – 4 на всеки 10 чуждестранни посетители. Очаква се и налагане на нискобюджетни авиокомпании, което ще увеличи броят им.
Да не забравяме обаче и добре познатия конкурент на хотелските гиганти – Airbnb, който също е заел солидни позиции на континента. След влизането на услугата на местния пазар през 2013-та година Airbnb отбелязват 3.5 милиона гости възползвали се, като половината от тях са отчетени само в рамките на последната година. Седем държави в Африка отчитат над 100% ръст на гости в Airbnb услугите за същия период.
Та, преди Африка да се препълни с туристи и бетон, може би не е лошо да погледнем на нея като на Куба – “сега е моментът, преди да нахлуят янките”.