След френското световно по футбол слушаме французина Damso, който хич не е лош и решаваме, че е време да тестваме и френски автомобил с vroom-vroom характер. Започваме с тази песен:

Фотография: Светлин Давидов

Преди да потеглим в търсене на трудно достъпно място, самотно и отдалечено, където да снимаме и тестваме Renault Megane R.S., настройваме Bose аудио системата. Излизаме още веднъж, за да се уверим, че колата е изчистена перфектно и е готова за прашни пътища и всякакви снимки.

Фотография: Константин Вълков

После се взираме в по-широките калници отпред с интегрирани отвори за въздух. Има един сплитер тип F1, който мигновено приковава погледа; и още – централно разположеният ауспух, фаровете R.S. Vision и този Orange Tonic цвят, който няма как да се нарича по-добре и да изглежда по-добре.

Фотография: Светлин Давидов

 

Фотография: Светлин Давидов

Летвата е вдигната високо не от конкуренти на Megane R.S., а от предишното поколение на автомобила. Поглеждаме още веднъж интериора преди да потеглим – очакваните алуминиеви педали, спортен характер на волана с пера за смяна на скорости.

Фотография: Константин Вълков

Фотография: Константин Вълков

 

Тестваме R.S. с автоматични скорости, 280 конски сили и двигател 1.8L Turbo. Турбокомпресорният 1.8-литров двигател (в предишното поколение беше 2.0-литров) е разработен в сътрудничество с Renault Sport Racing.  Впрочем, R.S. се предлага за първи път с автоматична скоростна кутия, което е добра новина – прави автомобила още по-адаптивен и удобен за различни типове шофиране, чудесен и за натоварена градска среда.

Фотография: Светлин Давидов

 

Фотография: Светлин Давидов

 

Фотография: Светлин Давидов

Погледнат отвън този R.S. има изваяни форми, които донякъде го отличават от други спортни автомобили. Визуалната връзка между предната и задната част е осезаема – когато намираме едва достъпно място за снимки, огромен запуснат хангар, това прави мигновено впечатление. Естетически автомобилът стои страхотно. Погледнат детайлно – един надпис буди изненада – 4Control. Уникално за сегмента, това е едновременно задвижване и на четирите колела, конфигурирана от Renault Sport, осигуряваща още по-голяма гъвкавост в остри завои и изключителна стабилност във високоскоростни виражи.

Фотография: Константин Вълков

 

Фотография: Константин Вълков

Докато търсим още места за снимки, попадаме на почти безлюден път, нов асфалт, слънцето тъкмо залязва – с помощта на технологията MULTI-SENSE и бутона R.S. Drive можете да влезете в режим „Спорт“ или „Състезание“ само за миг. А бутонът R.S. Drive е толкова удобен – винаги пред погледа, натискаме го и автомобилът влиза в друг режим. И колкото окачването да е като на спортен автомобил, твърдо, то в някакъв момент, вероятно вдъхновени от френската стилистика, се чувстваме много удобно, като в класически френски автомобил, който вози неповторимо добре.

Фотография: Светлин Давидов

 

Фотография: Светлин Давидов

После отново натискаме алуминиевите педали и бегом към следващата точка. Дори ни остава време да търсим и подходяща музика – оборудван с четири високочувствителни високоговорителя Bose® и субуфер, новият MEGANE R.S. е отличен звуков компаньон за всеки път. Сменяме музиката с Clara Luciani, режим Race и продължаваме…

***
Дарик радио и egoist.bg представят интересни автомобили, които се борят за Дарик Автомобилни Награди. Очаквайте повече информация скоро.


Екипът ни снима автомобилите с фотоапарати Sony. За тази фотосесия използвахме Sony α6500 фотоапарат – премиум фотоапарат APS-C с байонет Е α6500. Ние не обработваме допълнително фотографиите, които сме направили. Този фотапарат е с безгрешен автоматичен фокус, непоклатима стабилност и интуитивно управление на сензорния екран, създаден да се събира в дланта ви, α6500 е идеален навсякъде, където не можете да изпускате момент.