Тази седмица феноменът за улична мода и известния фотограф обявиха колаборацията си, която разбира се включва изображения на танссексуални момичета. Милениълите са шокирани!
Новата колаборация на Supreme е с легендарния фотограф Нан Голдин, включващ кадри от архива ѝ, които ще видим на качулки, тениски, якета и скейтбордове. Обичайно освирепелите за място на опашката пред магазина фенове на бранда, този път не изглеждат толкова ентусиазирани. И не разбират защо им е притрябвала колаборация, заради която да носят изображения на транссексуални жени.
Коментари като:
Този сезон Supreme работи здраво по защитата на моя портфейл.
Ще се предпазвам от това като от плака.
Тази колаборация е боклук. Supreme си отива.
Самият фотограф казва, че е направила това именно заради децата, защото милениълите са толкова консервативни, че сякаш 60-те години на миналия век никога не са се случвали. Последвалите коментари след обявяване на колаборацията доказват това. Разбира се, има и такива на противоположната крайност. От онези, почитатели на бранда, които осъзнават, че да бъдеш част от уличната култура, не просто не изключва виждането на Голдин, но и допълва Supreme. През 90-те години на миналия век транссексуалните и скейтърите са били част от улицата. Може би две различни лица, но на едно цяло.
Но докато днес можеш да стържеш парапети навсякъде, то стане ли въпрос да носиш дреха с образа на транссексуален е табу!
Коя е Нан Голдин? Родена през далечната 1953 година във Вашингтон и израснала в Лексингтън, край Бостън, изгледана от консервативно средностатистическо семейство едва 11-годишна тя губи най-близкия си човек. Сестра си. При самоубийство. Това диктува живота ѝ от тук насетне, считайки че именно тесногръдието убива. Започва да се отдава на по-възрастни мъже и обича да употребява марихуана. На едва 13-14 годишна възраст напуска дома и започва да прави всичко, което нейните родители никога не биха сторили. Протестът ѝ намира средство за себеизразяване при запознанството ѝ с фотоапарата. Никога не е имала любима марка или се е интересувала с какво снима. Повечето от ранните ѝ работи са направени с каквото оборудване попадне в бара, където работи. Крадени и препродавани апарати. В избора между добре заснетия кадър и абсолютната откровеност пред камера, тя избира винаги второто.
Снима хората, с които живее. Ню Йорк. В един период това са били зависими от наркотици и болни от СПИН. В друг именно транссексуални момичета. Понякога повече от 10 в една квартира, които идват и си отиват. Намира техниката за продължение на ръката си. Не се интересува от сценарий и постановка. Важно е за нея да отрази 100% от действителността. Всичко точно такова, каквото е. Затова не еднократно е обвинявана във воайорство от критиката.
Теми, които засяга са наркотици, СПИН и себеопределяне. Много от “племето” ѝ стават жертва на зависимостите си. За това какво всъщност я подтиква, тя казва:
Борбата между интимност и автономност в отношенията. Зависимостта, която човек може да намери от другия във връзката си. Тотално неуместна за тях на всяко ниво, но сексът е добър.
За трудностите при обвързване, а не това какъв вид хора се обвързват.
По някакъв начин в колаборацията с бранд наситен от мъжественост, скърцаща при мастериране дъската на колела и предимно хетеро фен база, Голдин има възможност да сподели преживяното с нейното племе. Така да покаже онази документирана част от живота, която cool guys никога не са виждали и е надполова, надидентична. Семейството, което тя намира в подземния свят е съществувало някога и съществува. То е такова, каквото е. Красиви хора, правещи каквото могат в собствената си борба срещу болката от съществуването. Тази несъвместима колаборация, може би всъщност е една революция в модата, където на преден план излизат всички образи от улицата. А, със Supreme директно влизат в света на модата. Не революция в онлайн залаганията, съчетаване логото с новите Yeezy’s и момчeта от добри семейства, които… имат маркови дрехи.