За четвърта година глобалният конкурс Chivas Venture подкрепя социални предпримачи, които имат бизнес с кауза важна за всички
Кое е онова, което стои в основата на глобалния договор за развитие? Точно така – парите. Бизнесът. Пазарът. Икономиката. Когато парите обаче са първа и единствена цел в непрестанното състезание наречено “икономически растеж” – хората, природата и Земята страдат. И са под заплаха.
Ето тук обаче, за радост, идват новият тип взаимоотношения между хората и компаниите – като например корпоративната социална отговорност или пък социалното предприемачество с мисия. Благодарение на този тип нови взаимоотношения – имаме шанс да оцелеем още дълго. Нещо повече – имаме възможност да се променяме качествено, да растем смело, да живеем по-добре.
Тогава – милион долара са не просто пари, а средства за един по-друг, нов, по-добър свят, дом за човеци.
Има глобални инициативи, които помагат на този жизненоважен процес. Такава инициатива е световният конкурс The Chivas Venture.
Неговото четвърто издание подкрепя социално предприемачество с кауза – както в България, така и в целия свят. Тази година, мотото на конкурса е “Успелите спят по-малко”. Вероятно, защото мислят повече. Вероятно, защото действат повече. Вероятно, защото имат големи идеи, които не им дават мира.
Та, ако имаш идея за бизнес с кауза или познаваш хора, които имат или вече имаш бизнес, който създава положителна промяна за много хора и искаш финансиране, за да го развиеш – участвай в конкурса. Идеите се събират до 30 октомври. Ето повече подробности.
А с мотото “Успелите спят по-малко” предстоят серия от вечерни събития – “Бизнес по тъмно”. В рамките на тези срещи, които ще се проведат на 5 и 19 октомври в Sbar, младите български предприемачи ще имат възможност да се вдъхновят от опита на успели български мениджъри, които са се посветили на каузата да направят света по-добро място, независимо, че им се налага да работят по-упорито от останалите и понякога да жертват съня си, за да развият идеитe си в успешни бизнес начинания.
От началото на проекта през 2014 – до днес брандът на водещото скоч уиски – Chivas Regal подкрепя стартиращи компании, които имат потенциал да внесат позитивна промяна в живота на хората. До момента в конкурса са взели участие над 6000 социални предприемачи от цял свят. Във финалният етап на Chivas Venture 2018 компаниите ще се състезават за наградния фонд на обща стойност 1 млн. долара.
За участие в тазгодишното издание на Chivas Venture 2018 са поканени стартъпи от 29 страни на пет континента. Всяка държава ще трябва да излъчи най-талантливите си млади предприемачи, които да се конкурират на световната сцена. Победителите в националния кръг ще имат възможност да се включат в бизнес акселераторска програма, последвана от три седмици онлайн гласуване, в което ще бъдат разпределени първите 200 000 щ. долара от наградния фонд. За четвърта поредна година публиката ще бъде тази, която с гласовете си ще разпредели финансирането към всички проекти на първия етап от конкурса.
На следващия етап на конкурса Chivas Venture, който ще се проведе през 2018, международно жури ще избере най-перспективните идеи, които използват силата на предприемачеството и иновациите, за да развият бизнес в помощ на много хора и ще разпредели останалата част от наградния фонд.
През 2017 финалът на Chivas Venture в Лос Анджелис събра петима финалисти, които защитиха своите идеи пред жури, в което взе участие и актрисата Хали Бери – носителка на Оскар и известен филантроп.
Младите мениджъри представиха компаниите си пред престижна публика, включваща бизнес лидери, инфлуенсъри, както и холивудските звезди Хавиер Бардем, Джош Гад и Дон Чийдъл.
Компанията Siam Organic, чийто екип се е посветил на каузата за борбата с бедността при малките земеделци в Тайланд, спечели финансиране в размер на 400 хил. долара, а останалата част от сумата беше разпределена между финалистите в надпреварата.
Всяка година участниците в конкурса Chivas Venture доказват, че светът може да е по-добро място за живеене и използват своите предприемачески умения, за да внесат положителна промяна в него. Визията за бъдещето на финалистите от миналогодишни издания включва рециклирането на отпадъците и превръщането им в обзавеждане за дома и дрехи, осигуряване на достъп до чиста вода за цялото човечество, изкореняване на бедността и други.
Наградният фонд от 2 млн. щ. долара за първите две издания на конкурса е използван за подкрепа на компании, които имат над 300 000 бенефициенти в повече от 40 страни в цял свят.
Сhivas Regal вярва, че щедростта и успехът вървят ръка за ръка и когато споделиш своя успех с другите, работата става удоволствие. Конкурсът с кауза е вдъхновен от основателите на компанията – Джеймс и Джон Чивас, които споделят успеха на бизнеса си с местна общност, чрез подкрепа на църковни, образователни и социални инициативи. Chivas Venture си поставя за цел да почете тяхното наследство, чрез подкрепа на бизнеси с глобални каузи, които облагородяват света около нас.
„Чрез годишния награден фонд от 1 млн. долара имаме възможност да ускорим растежа на някой от най-важните бизнеси, имащи потенциал да създадат по-добро бъдеще за следващите поколения“ – коментира старта на четвъртото издание на конкурса Ричард Блек, глобален бранд директор на Chivas Regal – „Това е нашето наследство – да използваме силата на преприемачеството за добри каузи и аз нямам търпение да видя тазгодишните бизнес предложения, които наистина могат да ни помогнат да оформим нашето колективно бъдеще към по-добро.“
Допълнителна информация за конкурса Chivas Venture можеш да откриеш в сайта на конкурса – venture.bg #ChivasVenture, Twitter: @ChivasVenture