news4u

news4u

През изминалия уикенд се проведе филмовият фестивал Sundance – най-големият такъв за независимо кино, който се състои всяка година през януари в щата Юта. Vox определят събитието като “най-престижният филмов фестивал в САЩ и едно от най-важните парчета от пъзела на филмовата индустрия”.

По време на тазгодишното издание, на 25 януари беше представен дългият четири часа документален филм Leaving Neverland (Да напуснеш Невърленд). Лентата описва травмата на две деца (Уейд Робсън и Джеймс Сейфчък), жертви на сексуален тормоз от страна на Майкъл Джексън в продължение на години. Вече пораснали те се качиха на сцената след прожекцията, пред овациите на публиката, станала на крака…

В изявление на Майкъл Джексън Естейт, получено в The Hollywood Reporter същия ден (25 януари), наследниците на звездата осъждат филма, наричайки го “убийство на личността от страна на таблоидите” и “публичен линч на наследството оставено от певеца”. Обвинителите с право са наречени и “лъжесвидетели”.

Когато Майкъл Джексън беше жив, Ронсън и Сейфчък заявиха под клетва, че връзката им с певеца никога не е била сексуална. През 1993-та година Сейфчък свидетелства в защита на изпълнителя по дело срещу него, по обвинения от 14-годишно момче в сексуално посегателство. Робсън също е бил свидетел по време на криминалното разследване. Обвиненията и тогава (2005-та година) са същите, а той е защитавал певеца. И двамата обаче, се отрекоха от показанията си години след смъртта на Джексън и след това отново, пред камерите на Да напуснеш Невърленд. През 2009-та година завеждат дела за компенсации от последвалите стрес и травма, но и двата случая са отхвърлени от съдиите. Робсън и Сейфчък обжалват. А, ето и категоричният коментар на Том Мезероу, адвокатът на Джексън от 2005-та година по повод лентата, пред TMZ.

Режисьорът Дан Рийд защити основната линия на сюжета с думите “Не съм характеризирал Джексън по никакъв начин във филма – мисля, че ако го гледате ще забележите, че историята е за тези две семейства, а Джексън е елемент от тази история… Филмът описва сексуалното насилие, как се случва то и какви са последствията, които оставя по-късно в живота.” Рийд обаче твърди и че няма никакво съмнение във верността на думите от страна на двамата потърпевши.

В Да напуснеш Невърленд, Робсън обяснява, че е бил жертва на сексуален тормоз от 7 до 14-годишна възраст. Сейфчък, който участва редом до Майкъл в рекламата на Pepsi като дете, заявява че насилникът се е възползвал от него, от 10-годишна възраст.

Както отбелязват наследниците на певеца, а и неговият фен в поста по-долу – никога, никой не писа за това колко болни деца са подпомагани с необходимата медицинска грижа… в Невърленд.

През първите два часа от прожекцията на филма, на Sundance Film Festival са присъствали експерти, психиатри в залата с цел да окажат помощ на публиката при нужда, докато гледат документираните записи. Кадрите разкриват в детайли спомените за това как Майкъл Джексън е блудствал с децата – как ги е поддържал заедно с родителите им, в следствие на което е получил разрешение да остават и преспиват при него, първите докосвания по бедрата, движението нагоре и под пижамата, погалването на половите органи, как ги е карал да правят същото и с неговото тяло…

Да напуснеш Невърленд се очаква да бъде излъчен по HBO тази пролет. Дано самата лента предостави отговори на въпроси като: Как едно дете, с присъщата си прямота и откровеност, е подложено на сексуален тормоз в продължение на 7 години и никога не споменава за това пред родителите си? Или споменава, но те са виждали възможност за друго? Защо сега? И, защо са лъгали под клетва?

Следващите постове показват реакции, факти и мнения в защита на Джексън, след излъчения документален филм.

news4u

news4u