Години след обявяването на проекта си, Tesla начело с Илън Мъск представи електрическия пикап в дизайн студиото си, в Хоуторн, Калифорния. И не, не изглежда като нищо, което си очаквал…

Според основателя на компанията, The Cybertruck ще е по-добрият пикап от Ford F-150 (може да тегли над 20 пъти по-тежък товар) и ще е много по-добрата спортна кола от Porsche 911. Какво още знаем за електрическия тежкотоварен на Tesla от уверените твърдения на Мъск?

Вдъхновението за дизайна е от любимият шпионин.

Най-скъпата версия на Cybertruck се нарича Tri Motor (4х4) с допустима маса 1.5 тона, възможност за теглене на 6.3 тона и ускорение от нула до 100 км/ч за 2.9 секунди. Автономност на батерията след пълно зареждане – 800 км, а на базовите модели около 400 км. Базовата версия на пикапа ще е на цена от 39 900 долара, или с 10 000 долара повече от базовия Ford F-150.

Към момента най-продаваният модел на компанията е седанът Тesla Model 3. Мъск много пъти преди представянето е заявявал, че Cybertruck е превозното средство, което чака с голямо нетърпение. Вероятно и поради факта, че пикапите са по-доходоносни от седаните. Това отеква и в действията на конкуренцията. Ford разработва собствен електрически пикап от F-серията, както и General Motors с Chevrolet и GMC. Последните се очакват на пазара през 2021 г. Но не само големите играчи са устремили поглед към тази ниша. Rivian Automotive е страт-ъп компания базирана в Мичиган с инвестиции от Amazon и Ford, които разработват тежкотоварен електрически автомобил също. Основател е Р.Дж. Скарандж, наречен от Forbes „най-големият кошмар на Мъск“.

Cybertruck е изработен от студено валцована неръждаема стомана, използвана в лабораториите на SpaceX. Блейд Рънър ще трябва да изчака до 2021 г. когато започва производството на версията Tri Motor AWD. Още, плюс малък стъклен гаф на презентацията, от самия Мъск във видеото. Ууупс… Рънър пази се.