Срещите с Михаил Кърпачев винаги носят особено очарование – първо, офисът на компанията за ризи по поръчка е в уютно място до Камбаните, където хем си в София, хем си далече извън. Шумът и бърбореното на града отсъстват. Второ, кафето е късо и хубаво, а разговорите за хубавата мъжка риза наистина няма как да имат край. Михаил е от онази порода оптимисти, които твърдо вярват, че ще успеят, защото обичат това, което правят: изпипват всеки детайл (как иначе – нали SIRCROW създава ризи по поръчка); готови са за бавния и продължителен, понякога трънлив път. Не е случайно, че той е гост в поредицата ни „Новите оптимисти“, която реализираме с приятелската подкрепа на Теленор България.

КВ: Според мен, когато един мъж отива да си поръча риза по мярка, има известно притеснение. За разлика от дамите, далеч по-рядко ни се случва да си шием дрехи по мярка. В кой момент напрежението пада, разкажи ни как протича една среща?

Михаил Кърпачев: Хората са различни. Има хора, които от самото начало до момента, в който ги изпращаме, изпитват известно напрежение. Предразполагането идва в момента, в който започнем да си говорим за тях самите, извън темата за мерките. Не винаги разговорите се въртят около ризите. Първоначално си говорим за всичко друго, но не и за ризи. После идва етапа на „голата истина“ (смее се), това е момента, в който стават искрени и разказват какво точно търсят в една мъжка риза.

КВ: Други участници в този проект се занимават с реставрация на стари къщи, продажба на имоти, казват, че един от триковете за продажба е времето навън – дали е хубаво, лошо и т.н. Тук какъв трик използвате, за да продадете една риза?

Михаил Кърпачев: Не бих казал, че има трик. Както казах по-рано – откровеността, както и това да бъдем истински честни с клиентите ни. Това ги предразполага. Освен това ние им споменаваме за всяко нещо, което е ОК в техните ризи, какво не е достатъчно добре и може да се поправи. Не искаме да продаваме на всяка цена ризи по мярка. Когато казваме, че създаваме ризи по мярка, това автоматично води при нас клиенти с отношение, при които има по нещо, което не са успели да намерят в магазина, купувайки си риза в стандартен размер.

КВ: Коя е най-голямата грешка, която правят мъжете, купувайки си риза?

Михаил Кърпачев: Опитваме се да нямаме поредица от отрицания в коментарите ни към клиентите, в съветите си.

КВ: Със сигурност има поредица от трудни моменти в развитието на един бизнес в началото. Как се съвземате, как връщате усмивката на лицето си?

Михаил Кърпачев: С малките успехи. Това е стъпката, която ни дава възможност да продължим напред. Голямата цел, която сме си поставили е разделена на достатъчен на брой малки цели, които можем да постигаме в обозримо бъдеще.

КВ: И все пак, кой е т.нар. крайгълен камък, основната цел?

Михаил Кърпачев: Има, да. Поставили сме си за цел в рамките на 2 години да имаме поне 1500 клиенти в София. Казвам в София, защото в момента сме се концентрирали тук. Ние имаме намерение да разрастнем бизнеса, разбира се, но етапът, в който ще отскочим една по-солидна стъпка нагоре е, когато имаме поне 1500 души клиенти.

КВ: Абонаментният принцип би ли работил у нас? Популярна схема е за поръчка на мъжки ризи в чужбина.

Михаил Кърпачев: Допреди два дни не смятах. Не знам как ти хрумна този въпрос, абсолютно съвпадение имаме на мислите, тъй като буквално вчера вечерта имахме клиент – посрещнахме го доста късно, тогава му беше удобно. Споделих му за тази идея, защото той преди две седмици си поръча първата си риза при нас, а след това дойде и каза, че поръчва още шест.

КВ: Колко голямо трябва да е разнообразието на предлаганите платове, видове яки, копчета и т.н., за да не се обърка прекалено клиента?

Михаил Кърпачев: Мислих си, че тези над 600 различни артикула, които имаме са прекалено много, но всъщност се оказва, че не са чак толкова. Всичко опира да подхода. Ние не предлагаме 600 опции за избор на нашите клиенти. В провеждането на разговор с тях, в обсъждане на предпочитанията им, ние им показваме различни готови ризи. В момента, в който уточним предпочитанията на клиента, ние филтрираме десетте опции, което прави по-лесен и приятен избора.

Повече за компанията на: SIRCROW.

***
(слушайте цялото интервю в предаването „Дарик кафе“ и след това като подкаст на darikradio.bg)

Поредицата „Новите оптимисти“ се случва с партньорство на Теленор.