Виж празната сцена на снимката.

Може би, това е възможност точно за теб. Имаш ли бизнес идея с потенциал да промени света? Ако можеш да защитиш тази идея – имаш реален шанс ти да бъдеш на тази световна сцена, през 2018, в САЩ, да получиш от финансирането в размер на 1 милион долара и да промениш хода на този живот.

Шансът за теб е предоставен от най-мащабната годишна международна инициатива за търсене на бизнес проекти със социална значимост –  Chivas Venture 2018. Тази година в надпреварата са включени 29 държави от пет континента, сред които е и България.

Крайният срок за участие в конкурса е 30 октомври 2017 и може да бъде направено чрез формата за кандидатстване на сайта  www.venture.bg.
Победителите в националния кръг в България ще бъде изпратени на бизнес-акселераторска програма във Великобритания, а след това имат реален шанс да се включат в надпреварата за финансиране от фонда, от повтаряме, 1 милион долара.

За какво му е на света социално предприемачество?

Най-краткият отговор – за да не загубим собствения си дом – планетата Земя. Заради пренаселването, индустриализацията, климатичните промени, замърсяването и редица други проблеми – балансът в живота на човечеството и природата е сериозно застрашен. Ето защо светът има изключителна нужда от смислени и навременни инициативи на хора с идеи. На предприемчиви лидери с бизнес, който цели постигането на измеримо, положително социално въздействие, а не генерирането на печалба за своите собственици, членове и акционери. Смисълът на социалното предприемачество е да представлява важни за хората каузи, като предоставя услуги или стоки, които генерират социална възвръщаемост. Или пък да използва метод за производство на стоки или услуги, който въплъщава неговата социална цел – в полза на човеците и Земята.

14 юли, 2016, Ню Йорк, награждаване на победителя в Chivas Venture

Четвъртото издание на The Venture

Четвъртото издание на конкурса Chivas Venture подкрепя социално предприемачество с кауза – както в България, така и в целия свят, а мотото на конкурса е „Успелите спят по-малко“.

Вероятно, защото мислят повече. Вероятно, защото действат повече. Вероятно, защото имат големи идеи – по-силни от съня.

 

Събитията – Бизнес по тъмно

На 19 октомври в Sbar е последното събитие от поредицата Бизнес по тъмно, в което български предприемачи ще имат възможност да се вдъхновят от опита на успели български мениджъри, които са се посветили на каузата да направят света по-добро място, независимо, че им се налага да работят по-упорито от останалите и понякога да жертват съня си, за да развият идеитe си в успешни бизнес начинания.

Любомир Янчев от Melissa Climate

Лектори ще бъдат Сергей Петров, от проекта в подкрепа на пчеларите Bee Smart Technologies, който ще разкаже за значението на културата в стартъп средата, Атанас Райков от Viber, чиято лекция е на тема В преследване на мечтите и Любомир Янчев от българския стартъп Melissa Climate, който ще зададе въпроса Защо да НЕ стартираш собствен бизнес?

 Боян Бенев за конкурса

„България е от първите държави, включени още от самото начало на конкурса. Вярвам, че сме готови да изпратим български стартъп на глобалния финал. Участието в Chivas Venture 2018 е възможност за българският победител да стане част от голяма еко система от хора от цял свят, които правят позитивна промяна около себе си и в света, както и възможност да придобият много полезни знания и компетенции“, коментира четвъртото издание на конкурса Боян Бенев, член на журито в Chivas Venture 2018.

Чуй повече от Боян в аудиото от радиопредаването ни Нова култура от 29.09:

 

Повече за конкурса

От началото на проекта през 2014 – до днес брандът на водещото скоч уиски – Chivas Regal подкрепя стартиращи компании, които имат потенциал да внесат позитивна промяна в живота на хората. До момента в конкурса са взели участие над 6000 социални предприемачи от цял свят. Във финалният етап на Chivas Venture 2018 компаниите ще се състезават за наградния фонд на обща стойност 1 млн. долара.

За участие в тазгодишното издание на Chivas Venture 2018 са поканени стартъпи от 29 страни на пет континента. Всяка държава ще трябва да излъчи най-талантливите си млади предприемачи, които да се конкурират на световната сцена. Победителите в националния кръг ще имат възможност да се включат в бизнес акселераторска програма, последвана от три седмици онлайн гласуване, в което ще бъдат разпределени първите 200 000 щ. долара от наградния фонд. За четвърта поредна година публиката ще бъде тази, която с гласовете си ще разпредели финансирането към всички проекти на първия етап от конкурса.

Атмосфера от финала през 2015 в Сан Франциско, САЩ.

На следващия етап на конкурса Chivas Venture, който ще се проведе през 2018, международно жури ще избере най-перспективните идеи, които използват силата на предприемачеството и иновациите, за да развият бизнес в помощ на много хора и ще разпредели останалата част от наградния фонд.

През 2017 финалът на Chivas Venture в Лос Анджелис събра петима финалисти, които защитиха своите идеи пред жури, в което взе участие и актрисата Хали Бери – носителка на Оскар и известен филантроп.

Младите мениджъри представиха компаниите си пред престижна публика, включваща бизнес лидери, инфлуенсъри, както и холивудските звезди Хавиер Бардем, Джош Гад и Дон Чийдъл.

 

Победители

Компанията Siam Organic, чийто екип се е посветил на каузата за борбата с бедността при малките земеделци в Тайланд, спечели финансиране в размер на 400 хил. долара, а останалата част от сумата беше разпределена между финалистите в надпреварата.

 

Смисълът на The Venture

Всяка година участниците в конкурса Chivas Venture доказват, че светът може да е по-добро място за живеене и използват своите предприемачески умения, за да внесат положителна промяна в него. Визията за бъдещето на финалистите от миналогодишни издания включва рециклирането на отпадъците и превръщането им в обзавеждане за дома и дрехи, осигуряване на достъп до чиста вода за цялото човечество, изкореняване на бедността и други.
Сhivas Regal вярва, че щедростта и успехът вървят ръка за ръка и когато споделиш своя успех с другите, работата става удоволствие. Конкурсът с кауза е вдъхновен от основателите на компанията – Джеймс и Джон Чивас, които споделят успеха на бизнеса си с местна общност, чрез подкрепа на църковни, образователни и социални инициативи. Chivas Venture си поставя за цел да почете тяхното наследство, чрез подкрепа на бизнеси с глобални каузи, които облагородяват света около нас.

Финалът в Лос Анджелис през 2017

„Чрез годишния награден фонд от 1 млн. долара имаме възможност да ускорим растежа на някой от най-важните бизнеси, имащи потенциал да създадат по-добро бъдеще за следващите поколения“ – коментира старта на четвъртото издание на конкурса Ричард Блек, глобален бранд директор на Chivas Regal – „Това е нашето наследство – да използваме силата на преприемачеството за добри каузи и аз нямам търпение да видя тазгодишните бизнес предложения, които наистина могат да ни помогнат да оформим нашето колективно бъдеще към по-добро.“

Допълнителна информация за конкурса Chivas Venture можеш да откриеш в сайта на конкурса – venture.bg