Объркани от слуховете относно раздялата на Анна Уинтор с Vogue и Conde Nast, четем всичко, което излиза по темата и се опитваме да си представим модния свят след нея, без тъмните очила на първи ред до подиума в правоъгълното очертание на прословутата прическа. Винаги вярна на себе си, но на върха на пирамидата за нови трендове. Обрана до крайност, царува десетилетия в сфера сипеща емоции. Анна Уинтор е една културна и поп икона. Дори и след като отрече любимия ни слух за връзка с Боб Марли, по време на гостуване в шоуто на Джеймс Кордън с: Фалшиви новини. Никога всъщност не съм го виждала на живо.
Но допълни, че “абсолютно” би спала с Марли, ако и се бе отдала възможност. И затова я обичаме.
Анна, която заема длъжността Главен редактор на Vogue САЩ от 1988 година и артистичен директор на Conde Nast от 2013-та.
Нейният образ ще остане вечен след филма Дяволът носи Прада, изиграна от Мерил Стрийп.
Най-влиятелният и едновременно най-страховит редактор в модата.
Анна, която всяка година е домакин на събитието на събитията. През първия понеделник на месец май тя събира най-известните личности в света на Met Costume Gala, с благотворителна цел и успява да набере множество средства за подпомагане на Costume Institute. И, на което не би поканила никога повече Доналд Тръмп, по нейни думи.
Уинтор бешe спрягана за евентуален Посланик във Великобритания или Франция по време на администрацията на Обама, след което и по време на предизборната кампания на Хилъри Клинтън. Но не това е причината за слуховете сега, очевидно. Според същите, след затварянето на септемврийския брой на Vogue тази година тя ще се оттегли. Conde Nast отричат. Дори с официално изявление на директора Сауърбърг, където я нарича страхотен партньор, в усилията ни по пътя на трансформацията, на компанията към бъдещето.
Истина или не, тази година Дейм Уинтор (68) ще отбележи 3 десетилетия начело на Vogue САЩ или период на 5 различни президентски администрации. Позиция вплела се със същността ѝ преди Том Форд да направи дебюта си за Gucci, преди гръндж колекцията на Марк Джейкъбс, преди Стела МакКартни и Александър МакКуийн да завършат училището за мода дори. Влиянието ѝ е толкова мащабно, че Дейвид Кар казва за нея: Тя не слага пръст във вятъра, критикувайки трендовете. Тя е вятърът.
Никога не бихме могли дори да предположим обхватът ѝ извън очевидното, но множество брандове със сигурност са разчитали на преценката ѝ при избор на дизайнери. Тя помага на Марк Джекъбс за позицията му в Louis Vuitton, на Том Браун за тази в Brooks Brothers и Джон Галиано, за завръщането му след уволнението от Dior.
Тя изпълни индустрията с нейни възпитаници, заемащи високи постове към момента, както и постави началото на нова вълна талантливи дизайнери след 11-ти септември, благодарение на фонда Vogue/CFDA Fashion Fund. Тотално разби стандартите още с първата си корица, за която беше масово критикувана. Сега това ни се струва смешно, но преди 30 години корица на Vogue с момиче, носещо деним е преобърнало света на модата с главата надолу. Анна Уинтор си спомня, че дори е получила обаждане от печатницата, да я попитат дали не е станала грешка. Радикален подход, който не спира до тук.
Освен модели, тя започва да използва и известни личности за кориците си. Получава много критики за първата си такава с Мадона, но остава вярна на себе си и инстинкта си. Днес преобладаващите лица от кориците са именно холивудски знаменитости. Всички борещи се за заветната покана. Met Costume Gala и разширенията на списъка със събития, измежду които наградите Tony. Tриъгълникът Анна-Брандове-Звезди, който може скоро да остане линия в нищото. Известни личности и хайлайф да избират визиите си без нейните напътствия. Ужасяваща идея за едни и зрелище за други, защото грешки се очакват…
Разпространилият се слух за оттеглянето и не е първи по рода си в 30-годишния съюз на Анна Уинтор с Vogue. През 1999 година списание Ню Йорк излиза със заглавна статия “Лятото на нейното недоволство” , където поставят под въпрос отдадеността ѝ в работата, но най-накрая я виждат като човек, съответно уязвима. Осем години по-късно се носят слухове, че ще бъде изместена от Карин Ройтфелд, от Paris Vogue, която в крайна сметка си подаде оставката през 2010. A, Анна е непокътната, въпреки че по нейно време Conde Nast закриха Teen Vogue , Self и Details, устремени към дегитализацията. Намалиха броевете на W и множество служители се оказаха назначени в няколко издания едновременно. Покрай скандалът с Харви Уайнстейн, се наложи да се разделят и с трима от най-добрите фотографи – Брус Уебър, Mарио Тестино и Патрик Демаршелие, обвинени в сексуално посегателство. Но в крайна сметка има един единствен човек, който не е собственик на бранд в модната индустрия, но назначен пожизнено и това е Карл Лагерфелд за Chanel. В този ред на мисли, въпросът за оттеглянето на Анна не е дали, а кога и как… А, до тогава Дейм Уинтор, оставаме в очакване на следващата колекция.