Технологичният колос Apple обяви, че придобива платформата Texture –  приложение за абонамент към подбрани изтъкнати медийни издания. Позната преди като Next Issue Media, Texture е виртуална среда, предоставяща достъп до около 200 заглавия на читатели срещу месечен абонамент от 9.99 долара, измежду които Atlantic, Bon Appetit, Martha Stewart Living и Vanity Fair.

Сделката, чиято стойност остава неизвестна, ще предостави достъп до приложението на нова огромна група от читатели след допълнителни инвестиции и технологични разработки. За Apple това е възможност да утвърдят ролята си на достоверен източник, на новини във времена, когато доверието към тези дистрибутирани от другите технологичните гиганти е силно занижено. В ерата на fake news подходът към анонсиране на новости, надеждност на информацията и ролята на човешкото усъвършенстване се различава от този на конкуренцията в т.ч. Google, Amazon и Facebook. Докато YouTube и Facebook разчитат почти изцяло на софтуерни инструменти при дистрибуцията на публикации, Apple има редакционен екип от професионалисти в Apple news, приложението което е инсталирано фабрично на устройствата. Подобно на Apple Music, чийто подкаст също е на база човешки редакционен фактор.

(Photo by Justin Sullivan/Getty Images)

В изявление на сайта на компанията, Apple наблягат на това, че фокусът е новинарския поток да се базира на надеждни източници, с което директно засяга конкурентите от силициевата долина, допринесли за разпространяването на фалшиви новини и дезинформация. В изявлението си вицепрезидентът на Интернет, Софтуер и Услуги в компанията Еди Кю казва още: „Вълнуваме се, че Texture се присъединява към Apple със своето впечатляващо порфолио от заглавия на водещи световни издатели. Ние се ангажираме с качествен журналистически подход от достоверни източници и предоставяне възможност на изданията да продължат усилията си в посока поднасяне на красиво оформени и завладяващи истории за нашите потребителите.“

Основната цел при основаването на събирателната за множество високопоставени представители на медийния бранш и най-известните заглавия, Texture е опит за справянето на изоставащия издателския бизнес в среда на бързо развиващи се технологии и смартфон ера. Това съвместно начинание на иначе конкурентни издателства датира от 2009 година, в усилието да спасят изданията си, създавайки нови, актуални навици за потреблението им. Компанията е била базирана в Силициевата долина и мащабно подкрепяна от Ню Йорк-ски представители на бизнеса.

В съвместно изявление издателствата Condé Nast, Hearst Magazines и Meredith заявиха, че придобиването ще спомогне за постигането на тяхната мисия.

Тази нова връзка с Apple не само ще дистрибутира до по-голяма група от нови читатели и съответно увеличи обхвата на колективния ни бранд, но ще се отрази на начина, по който потребителите се обвързват с медиите днес, търсейки съдържание и абонамент с по-голяма доза увереност и леснота. 

Те подадоха и допълнителни въпроси към новия собственик.

Говорител на Apple заяви, че нямат незабавни планове за интегриране на съдържанието на Texture в Apple News (приложението за новини на компанията) и че сделката все още не е напълно финализирана.

През последните години вниманието на издателствата до голяма степен беше фокусирано върху работата им с Facebook в разпространяването на съдържание. Приблизително две трети от американците получаваха част от новините именно чрез социалните мрежи, според проучване от август 2017 г. Facebook обаче се превърна в подвеждащ и понякога непредвидим партньор, особено след като през януари направи големи промени в начина на дистрибуция, намаляйки количеството медийно съдържание, видимо за потребителите на социалката. Решението беше разочароващо за много издатели, чиито ресурси за намиране на читатели бяха насочени до голяма степен в тази посока.

Изявлението на Apple по повод закупуването на платформата Texture, подсказва, че технологичните компании са дълбоко загрижени за възхода на дезинформация и ролята, която техните платформи са изиграли в това. В сделки от подобен характер, позицията на издателите вече е „по-агресивно да защитават своите ценности“ за вече преобладаващия начин за достъп до информацията, която генерират или начина по-който поднасят новини, защото те са „първата груба чернова на историята“… (г-жа Греъм, Вестник на властта)