Емил Рустиг е 7-годишен. Той живее в Хамбург, Германия със семейството си. Толкова малък, осъзнато се дразни от пренебрежението на родителите си за сметка на вниманието им към екраните на мобилните устройства. Така решава да извади проблема отвъд пределите на дома си, по улиците на Хамбург и организира протест под наслов “Играй си с мен, не с мобилния си телефон”.
Hamburg’ta 7yaşındaki Emil Rustige,cep telefonlarıyla ilgilenen ve kendisine vakit ayırmayan ebeveynlerini protesto etmek için parkta eylem başlattı.150 kadar çocuk da destek verdi.Toma ve biber gazı ile eylemi sonlandırmayan ve destekleyen Alman Polisini ve hükümetini kınıyorum pic.twitter.com/VrhOFdV7ZQ
— ZY_NO (@zynp_zynep_che_) September 11, 2018
С помощта на родителите си и вдъхновен от анти-фашистки протест, на който е присъствал през май тази година, Емил организира демонстрация в родния Хамбург на 8-ми септември. 400 души проявяват интерес в социалните мрежи, а 150 го подкрепят на място заедно с множество медии, които отразяват шествието. Или по-точно – контрареволюцията.
Множество родители търсят решение как да намалят използването на мобилни устройства за децата си, в същото време проучване от САЩ показва, че навиците на подрастващите спрямо социалките намалява в годините. 33% от 1000 запитани на възраст между 13 и 17 години твърдят, че искат родителите им да не прекарват толкова време пред екраните.
Оказва се, че възрастните са по-склонни да се отдават на социалните мрежи, защото всичко е ново за тях, докато младежите се отегчават бързо. Това се потвърждава от проучване на Ampere Analysis, базиращо се на група от 9000 на възраст между 18-24 години. Твърдението “социалните мрежи са важни за мен” през 2016-та година е било подкрепено от 66%, а две години по-късно от 57%. В същото време, от страна на възрастните (45+) подкрепата нараства от 23% до 28% през последната година.
Децата се чувстват все по-пренебрегнати и им липсва внимание. Когато родителите не отговарят със зрителен контакт към тях, това може да доведе до физически и хормонален стрес в подрастващите. Да не говорим за инцидентите и реална загуба на представа, за реакцията на детето към заобикалящата го среда, в годините когато се изгражда като личност.