Кое е онова, което стои в основата на глобалния договор за развитие? Точно така – парите. Бизнесът. Пазарът. Икономиката. Когато парите обаче са първа и единствена цел в непрестанното състезание наречено „икономически растеж“ – хората, природата и Земята страдат. И са под заплаха.

Ето тук обаче, за радост, идват новият тип взаимоотношения между хората и компаниите – като например корпоративната социална отговорност или пък социалното предприемачество с мисия. Благодарение на този тип нови взаимоотношения – имаме шанс да оцелеем още дълго. Нещо повече – имаме възможност да се променяме качествено, да растем смело, да живеем по-добре.

Тогава – милион долара са не просто пари, а средства за един по-друг, нов, по-добър свят, дом за човеци.

Има глобални инициативи, които помагат на този жизненоважен процес. Такава инициатива е световният конкурс The Chivas Venture.

Неговото четвърто издание подкрепя социално предприемачество с кауза – както в България, така и в целия свят. Тази година, мотото на конкурса е „Успелите спят по-малко“. Вероятно, защото мислят повече. Вероятно, защото действат повече. Вероятно, защото имат големи идеи, които не им дават мира.

Та, ако имаш идея за бизнес с кауза или познаваш хора, които имат или вече имаш бизнес, който създава положителна промяна за много хора и искаш финансиране, за да го развиеш – участвай в конкурса. Идеите се събират до 30 октомври. Ето повече подробности.

А с мотото „Успелите спят по-малко“ предстоят серия от вечерни събития – „Бизнес по тъмно“. В рамките на тези срещи, които ще се проведат на 5 и 19 октомври в Sbar, младите български предприемачи ще имат възможност да се вдъхновят от опита на успели български мениджъри, които са се посветили на каузата да направят света по-добро място, независимо, че им се налага да работят по-упорито от останалите и понякога да жертват съня си, за да развият идеитe си в успешни бизнес начинания.

От началото на проекта през 2014 – до днес брандът на водещото скоч уиски – Chivas Regal подкрепя стартиращи компании, които имат потенциал да внесат позитивна промяна в живота на хората. До момента в конкурса са взели участие над 6000 социални предприемачи от цял свят. Във финалният етап на Chivas Venture 2018 компаниите ще се състезават за наградния фонд на обща стойност 1 млн. долара.

За участие в тазгодишното издание на Chivas Venture 2018 са поканени стартъпи от 29 страни на пет континента. Всяка държава ще трябва да излъчи най-талантливите си млади предприемачи, които да се конкурират на световната сцена. Победителите в националния кръг ще имат възможност да се включат в бизнес акселераторска програма, последвана от три седмици онлайн гласуване, в което ще бъдат разпределени първите 200 000 щ. долара от наградния фонд. За четвърта поредна година публиката ще бъде тази, която с гласовете си ще разпредели финансирането към всички проекти на първия етап от конкурса.

Ето ги 30-те иновативни предприемачи, избрани между хиляди, които през 2016-та се събраха в Охфордския университет в Обединеното кралство, за да обменят идеи как този свят да бъде по-добро място за живеене. Всеки от финалистите пътува за финала на конкурса на водещото скоч уиски Chivas – The Venture – в Лос Анджелис, САЩ.

На следващия етап на конкурса Chivas Venture, който ще се проведе през 2018, международно жури ще избере най-перспективните идеи, които използват силата на предприемачеството и иновациите, за да развият бизнес в помощ на много хора и ще разпредели останалата част от наградния фонд.

През 2017 финалът на Chivas Venture в Лос Анджелис събра петима финалисти, които защитиха своите идеи пред жури, в което взе участие и актрисата Хали Бери – носителка на Оскар и известен филантроп.

Дон Чийдъл, Хали Бери и Хавиер Бардем на финала на конкурса The Chivas Venture през лятото на 2016-та в Лос Анджелис, САЩ

Младите мениджъри представиха компаниите си пред престижна публика, включваща бизнес лидери, инфлуенсъри, както и холивудските звезди Хавиер Бардем, Джош Гад и Дон Чийдъл.

Компанията Siam Organic, чийто екип се е посветил на каузата за борбата с бедността при малките земеделци в Тайланд, спечели финансиране в размер на 400 хил. долара, а останалата част от сумата беше разпределена между финалистите в надпреварата.

Екипът на победителите през 2016-та – Siam Organic

Всяка година участниците в конкурса Chivas Venture доказват, че светът може да е по-добро място за живеене и използват своите предприемачески умения, за да внесат положителна промяна в него. Визията за бъдещето на финалистите от миналогодишни издания включва рециклирането на отпадъците и превръщането им в обзавеждане за дома и дрехи, осигуряване на достъп до чиста вода за цялото човечество, изкореняване на бедността и други.

 

Наградният фонд от 2 млн. щ. долара за първите две издания на конкурса е използван за подкрепа на компании, които имат над 300 000 бенефициенти в повече от 40 страни в цял свят.

 

Сhivas Regal вярва, че щедростта и успехът вървят ръка за ръка и когато споделиш своя успех с другите, работата става удоволствие. Конкурсът с кауза е вдъхновен от основателите на компанията – Джеймс и Джон Чивас, които споделят успеха на бизнеса си с местна общност, чрез подкрепа на църковни, образователни и социални инициативи. Chivas Venture си поставя за цел да почете тяхното наследство, чрез подкрепа на бизнеси с глобални каузи, които облагородяват света около нас.

„Чрез годишния награден фонд от 1 млн. долара имаме възможност да ускорим растежа на някой от най-важните бизнеси, имащи потенциал да създадат по-добро бъдеще за следващите поколения“ – коментира старта на четвъртото издание на конкурса Ричард Блек, глобален бранд директор на Chivas Regal – „Това е нашето наследство – да използваме силата на преприемачеството за добри каузи и аз нямам търпение да видя тазгодишните бизнес предложения, които наистина могат да ни помогнат да оформим нашето колективно бъдеще към по-добро.“

 

Допълнителна информация за конкурса Chivas Venture можеш да откриеш в сайта на конкурса – venture.bg #ChivasVenture, Twitter: @ChivasVenture