Стандартните размери са отживелица, дори и в онлайн търговията на дрехи. Вече всичко е по мярка.
Най-големият сайт за електронна търговия на облекла в Япония – ZOZOTOWN, разреши най-големия проблем в онлайн продажбите на дрехи, а именно – точните мерки. Опериращ под Start Today Co., той предлага дрехи на различни брандове, но мирогледа на основателите му за бъдещето се материализира със създаването на т.нар. zozosuit (зозо-костюм). Това е ластично облекло, за цялото тяло, което приляга на всеки тип структура в един единствен размер. Костюмът е снабден с множество точки, които отчитат точните параметри на фигурата с помощта на мобилно приложение, в което се заснемаш, носейки бодито. Така взетите размери, биват автоматично съхранени и въведени, за удобно търсене на подходящи облекла.
“Времето когато хората се адаптираха към дрехите отмина. Това е началото на нова ера, когато облеклото се адаптира към тялото ни.” – твърди изпълнителният директор Юсаку Маезава. По-рано днес той обяви, че освен достъпните, стандартни мерки за дрехи, са разработили специална колекция от базисни модели, направени по конкретно отчетените параметри. Времето за изработване на индивидуална поръчка е от една до две седмици. Към момента има налични тениски и джински, но от днес приемат поръчки и за официални костюми, ризи, дори вратовръзки. За ограничен период от време костюмите ще се предлагат на цена от 169 евро, при редовна от 308 евро.
Компанията е на път да достави милиони зозо-костюми на клиенти от цял свят до края на юли, след неуспешния старт през ноември миналата година, когато капацитета на производство бе надминат в пъти от заявените количества, след обявяване на иновацията. Това доведе до закъснения и повишени цени. Костюмът и някои от специалните облекла са достъпни сега в 72 държави извън Япония. За да отбележи това, компанията прави подарък от 100 000 #ZOZO100K зозо-костюми+специално ушити по мярка джинси и тениски.
Маезева разработва технологията в продължение на 7 години. Той е бивш барабанист в пънк група, чието име бе в центъра на вниманието миналата година, когато придоби картина на Баския за рекордната сума от 110 милиона долара.