Страховете, въпросите, притесненията и откровенията, които изписваме в полето за търсене на гугъл са най-искрената база данни за човешката психика. Събрани и анализирани тези Big Data открития казват почти всичко, което никой никога досега не можеше да потвърди или отрече за истинската същност на това кои сме и какво искаме. Част от цялото това чисто ново знание за човека е описано от американския икономист и бивш Google data scientist Сет Стивънс-Давидовиц в излязлата преди месец Everybody Lies: What the Internet Can Tell Us About Who We Really Are. Учените, които се занимават с анализиране на big data, твърдят, че алгоритмите ни познават по-добре отколкото самите ние се познаваме и питат ще можем ли да понесем истината за себе си. Отговорът предстои, но като за начало можем да си изясним много неща за света, поглеждайки безпристрастната статистика на това кой, кога и какво пита в интернет. А още по-интересно става, когато го сравним със статусите и снимките в социалните мрежи. Два свята… не, две различни галактики.

Ако някое извънземно реши да се осведоми за живота на Земята от профилите ни във фейсбук, ще реши, че средностатистическият гражданин е щастливо женен, постоянно е на ваканция, чете интервюта с Ноам Чомски и пие коктейли с много приятели три пъти седмично. В действителност обикновеният човек виси на опашка на касата в супермаркета, гледа тъпо риалити всяка вечер и не вдига телефона на жена си, с която не е спал от 38 месеца.

Това е ясно. Профилите ни в социалните мрежи са далеч от представителни за истинското ни аз.

Но какво е?

Търсенията ни в гугъл.

Защо?

Защото обикновено се обръщаме към гугъл, когато сме го загазили. А когато сме го загазили, ни е важно да си решим проблема. И сме искрени.

Търсенията в гугъл са най-важната база данни за човешката психика, събирана някога.

твърди Сет Стивънс-Давидовиц в последната си книга Всички лъжат и разкрива странни, страшни, смешни, шокиращи и конкретни доказателства, за това какво мислим, чувстваме и вярваме всички ние. Някои от цифрите действат успокояващо в смисъла на “ох, слава богу, значи не съм само аз”.

Други са… без коментар. Без да ви отнемаме цялото удоволствие, ако решите да влезете в детайлите на дългогодишния рисърч на американския икономист, пускаме въдицата и даваме малко храна за размисъл и коментар с част от анализите му.

 

За порното и времето

Американците правят повече търсения за “порно” отколкото за “времето”. Данните от други официални проучвания (макар и анонимни) дават доста по-различна картинка – само 25% от мъжете и 8% от жените си признават, че гледат порно.

 

Секс след брака

Оплакванията в гугъл, че човекът, с когото живеем, не иска да прави секс с нас са 16 пъти повече от оплакванията, че той или тя не иска да си говори с нас.

 

По-голям…

Мъжете имат повече въпроси за половия си орган, отколкото за която и да е друга част от тялото, повече отколкото за белите си дробове, черния дроб, краката, носа, гърлото и мозъка взети заедно. Мъжете питат по-често как да увеличат размера на пениса си отколкото как се прави омлет, как се настройва китара и как се сменя гума.

 

И доказателството, че размерът няма значение

На едно женско търсене на тема “малък пенис” се падат 170 аналогични търсения от мъже.

И още нещо, което не се нуждае от коментар: Един от най-често задаваните въпроси в гугъл за мъжките полови органи е “Колко голям е пенисът ми?”. Фактът, че мъжете се обръщат към гугъл, а не към линийката с този въпрос, е абсолютната квинтесенция на дигиталната ера, в която живеем, отбелязва авторът на Всички лъжат.

 

Самоусъвършенстване

Търсенията за това как да стана по-добър в оралния секс са 2:1 в полза на жените. А когато мъжете търсят съвети на тема орален секс, често не става въпрос за това как да доставят удоволствие на друг човек. В половината от случаите, когато мъжете се интересуват от орален секс е защото търсят начин как сами да си направят свирка, а не как да доведат жена до оргазъм.

(face paaaaaalm – бел.авт)

 

Силикон

На всеки пет американки, които търсят информация как да уголемят бюста си, има и по една, която пита как да си сложи импланти в дупето. Вината за това, разбира се, най-вероятно е на Ким Кардашиан.

 

Слаби момичета, умни момчета

Искате доказателство, че родителите са тези, които насаждат предразсъдъци? Ето го – въпросът “Дебела ли е дъщеря ми?” се среща два пъти по-често от “Дебел ли е синът ми?”. При положение, че според статистиката в щатите с наднормено тегло са 28% от момичета и 35% от момчетата.

 

Преди изгрев

Какво се случва в гугъл между 2 и 4 през нощта? Идва времето на големите въпроси: “Какво е съзнание?”, “Има ли свободна воля?”, “Има ли живот на други планети?”

Обяснението за това среднощно дълбокомислие е доста просто и се крие в пика на търсенията час по-рано, между 1 и 2 през нощта, когато големият въпрос е…

Как се свива джойнт?

 

Мъжът ми е…

 

В социалните мрежи това изречение най-често завършва с:

1.    най-добрият

2.    най-добрият ми приятел

3.    страхотен

4.    най-страхотният

5.    толкова готин

 

Изписано в полето за търсене на гугъл, изречението най-често продължава с:

1.    гей

2.    идиот

3.    страхотен

4.    дразнещ

5.    подъл

 

Извод: Никога не сравнявайте вашите търсения в гугъл с постовете на другите във фейсбук.

 

Сет Стивънс-Давидовиц е автор в New York Times, а книгата му Everybody Lies е в Амазон от май 2017.