Размисли около новите 561 600 лева от Центъра за градска деби… мобилност и още 3 гениални идеи за харчове
561 600 лева за “осъществяване на контрол по спазване на изискванията по безопасността на движението от водачите на обществения транспорт” и последният да затвори вратата. Казано на разбираем език, от ЦГМ ще платят над половин милион лева, за да може 50 тайни агенти да свършат работата, която ЦГМ по принцип трябва да вършат сами – да следят за нередности в градския транспорт. Работа, за която и гражданите се опитват да им помагат безплатно от много време със сигнали и доказателствени материали по куп Facebook групи.
Изискванията към фирмите-кандидати наистина са като за тайни агенти. Те трябва да предоставят:
– 50 човека, които да обикалят из градския транспорт
– 50 автомобила (явно с тях ще се качват по рейсовете)
– удостоверение за администратор на лични данни (да могат да ти поискат личната карта)
– сертификат за класифицирана информация (щото така)
– разрешение за ползване на радиочестотен спектър (да носят радиостанции)
– разрешение от “Пожарна безопасност” за осъществяване на спасителна дейност (вади се за около час и символична сума)
– още някакви дъра-бъра, дето не те вълнуват
Няма да се правя на разследващ журналист, но като цяло всички тия изисквания приличат на скроени за определена фирма или поне определен тип фирми. На изискванията на пръв поглед май отговарят само НСО, но по всяка вероятност и повечето частни охранителни фирми. Остава само да видим коя ли от тях ще грабне това половин милионче и какви ли ще са хората, които ще обикалят градския транспорт, за да следят за нередности в него. Списъкът с нередностите пък очевидно изисква специализирана подготовка, която само хора с половин милион лева могат да забележат и никой друг! Те ще проверяват дали:
– водачите имат и продават билети и дали перфораторите работят
– водачите спират на всички спирки, носят униформи и са учтиви
– водачите спазват разписание, минават на червено и т.н.
– има задължителните информационни стикери и табели
– седалките са скъсани, дръжките – счупени, подът – мръсен
– работят ли фарове, мигачи, осветление, парно, климатици
Някой да ме поправи, но това не са ли неща, за които:
– ЦГМ трябва да следи по принцип
– пътниците подават сигнали постоянно и без това
– могат да излязат доста по-евтино по принцип
– не са необходими 50 автомобила
Или аз нещо бъркам?
Във всеки случай – аз подкрепям всяка инициатива на ЦГМ. Не просто умните, а гениални светофари с копче по натоварените кръстовища, тайните агенти в рейсовете, избора на офертата за прекрасните автобуси Ютонг Женгжоу вместо по-скъпата с един лев оферта от доказаните MAN… е па как да им се не радвам?! Даже толкова им се радвам, че имам още три предложения за обществени поръчки и подобрение на градския транспорт. Идеите са съобразени така, че да бъдат със сходен калибър на полезност и иновация:
Програма “Пак нови автобуси”. Нови автобуси, които да заменят сегашните таратайки на 204, в които има 4 малки прозорчета, климатиците никога не работят и вътре е 48 градуса през лятото. Новите автобуси да нямат НИКАКВИ прозорци, лятото да пускат парното на макс и като затворят врати – всмукател на покрива автоматично да вакуумира всички вътре. И без това сега в 204 всяка спирка е борба за живот, защо да не увеличим залога още малко, та поне да е интересно? Бюджет за фирмата изпълнител – 14 милиона лева.
Програма “Рециклиране”: Във всяко превозно средство да се постави ексхибиционист. Вместо билети, на вратата на автобуса се пускат залози от по 1.60 кой от всички в тълпата е ексхибиционистът. Който познае – печели залозите на останалите. Бюджет за фирмата изпълнител – 38 милиона лева и няколко хиляди мъжки шлифера.
Програма “Заетост”. За да се намали безработицата с 90%, перфораторите се заменят с хора, които си нямат работа и себеуважение и гледат “Съдби на кръстопът” и “София ден и нощ”. Във всеки автобус стои по един такъв и му се дава да ти джвакне билетчето. Бюджет за фирмата изпълнител – 5 лева, за да не каже пак някой, че никой не дава пет пари за безработните.
А аз пък като толкова знам, ще продължавам да си ходя пеша