Случва се непрекъснато. Търсиш нещо в Google, но после купуваш продукта в Amazon. И Google не печели нищо. Съответно – Google иска да промени това, пише Ройтерс. Как точно ли? Ето как – търсенето на продукти онлайн ще става по-лесно, но Google ще прибира процент от продажбите, ако са генерирани след търсене в Google.

Американските търговци ще имат възможност да листват своите продукти в различни платформи на Google, а след това ще плащат процент е реализирана продажба на Google, ако е дошла през търсачката. Важно – таксата е различна от рекламната такса, която така или иначе се плаща, за да излезе по-напред продукта ти. И правилно, казват си в Google – ние вършим черната работа, а Amazon обира доларите.

Когато компаниите платят на Google, продуктите им ще се появяват в Search, платформата за доставки Google Express, както и в Google Assistant. Към този момент партньори на Google за проекта са гиганти като Target, Wamart, Home Depot. Анализатори на Bloomberg пишат, че ако Google изиграе правилно картите си, това може да създаде сериозни проблеми на Amazon. Данни показват, че преди покупка в Amazon, повечето потребители посещават именно Google и след това купуват стоките от Amazon.