Британката Ребека Луиз Лоу не се страхува да гледа смъртта в очите чрез изкуството си – всъщност, тя открива красотата и възраждането в края на живота. Известна с пространствените си инсталации, надвесващи многобройни цветя, Лоу си е спечелила безброй почитатели – от куратори на галерии до дизайнери на модни къщи. Всички те са завладени от нетипичните идеи, които се зараждат в главата на артиста.

Ще се учудиш колко малко на брой са местата, до които пръстите на Лоу не могат да достигнат и мигновено да добавят цвят.

Младата жена, дъщеря на градинар, открива своя уникален начин да изрази преклонението си пред природата. През годините, в които е търсела себе си в изкуството, е рисувала цветя и абстрактни творби, вдъхновени от Кандински и Ротко. „Но това не беше достатъчно” – разказва в интервю за  CNN. „Чувствах се разочарована от начина, по който изглеждаха произведенията ми. Отчаяно исках да изобразя природата триизмерно, така че да можеш да я усещаш”.

През 2003-а Лоу избира цветята за муза на своето изкуство. Оттогава е развила собствени техники за съхраняване и предпазване на тези нетипични инсталации от неспирния ход на времето. 

„Пленена съм от многоизмерността на цветята. Мисля, че това се дължи на тяхната мимолетност и предизвикателство, което отправят. Помагат ми да запазя фокус, да се концентрирам, макар и работата с тях да е трудоемка. Използвам цветовете през всичките им състояния – от свежестта до изсъхването им”. 

Свързани чрез медна тел цветята постепенно увяхват, свиват се и губят цвета си. Веднъж изсушени, те се придържат едно с друго чрез естествените си масла. 

Някои инсталации на Ребека Лоу са с по-дълъг живот, като Сенникът, направен тази година от 150 000 цветя в търговски център в Мелбърн, Австралия. Други са демонтирани, а част от цветята са покрити със стъкло, което ги съхранява. Тези, които не се запазват, се връщат на Ребека, за да ги използва в други свои проекти (точно така – дизайнерката смесва вече изсушените със свежите цветя). „Внимавам нищо да не се изхвърля.” – казва тя.

Красотата вупадъка е първата самостоятелна изложба на Лоу в САЩ. В нея са използвани над 8000 цветя – маргаритки и гербери, които навяват хипи усещане. „Исках да покажа чувството,което изпитвам, когато съм в Калифорния – лежерно, но същевременно забавно.”

Арт дизайнеркатазаявява, че винаги използва култивирани растения от тези, които я заобикалят.Това обяснява защо далията, официалнотоцвете на Сан Франциско, се отличава. Като използва единствено достъпното, Ребекадава поглед и върху тенденциите и модата с цветята.

Лоу планирадълготрайна инсталация в Полша и изложба в Дания, посветена на един от седемте смъртни гряха – гордостта. „Всичко това сеправи с цел да се оцени подобаващо красотата, която ни е дадена натази земя. Смятам, че съхранявайки тези цветя, спираме отражението навремето върху тях, получаваме възможността да се вгледаме в тези съкровища наприродата. Това е платформа, която ни фокусира върху това, което имаме вече.”, допълва Ребека.