В един от гидовете за музикалната индустрияна Европа, австрийският DJ Петер Крудер посочва като най-паметноизживяване в своята кариера предложението да ремиксира „The Wall” на Pink Floyd– албумът, който според него е съвършен и просто не бива да се пипа повече.Днес с чувство за хумор разказва, че първите му изяви, свързани съсселектирането на музика, датират от периода, когато все още дори не може дачете имената на изпълнителите, но въпреки това ловко подбира 45-инчови виниловиплочи от колекцията на майка си, за да ѝ ги пуска. Тази есен световноизвестниятартист, продуцент и DJ идва у нас и ще зарадва на живо феновете си съссъкрушителен за сетивата сет, лавиращ между най-доброто от стиловете соул, фънк, дийп хаус, джаз, хип-хоп и дъб степ. Датата е 23-тисептември, поводът – партито на Absolut – #AbsolutNights, с което ще се ознаменува дванадесетотоиздание на емблематичния фестивал Нощ/Пловдив, а прогнозата на Крудер:„Винаги се надявам, че следващото участие, на което ще пускам, ще е най-силнотов живота ми. И че ще успея да предизвикам онзи перфектен момент, когатомузиката и тълпата се сливат в едно и всеки се чувства издигнат чрез звука ивайба, които се разгръщат точно в тази секунда. Това е сред най-великитенаслади, които може да преживее един музикален артист.“ Преди виенскатасензация, зад пулта на откриващото нощно парти ще подгрява българскиятDJ Alexx Petrenko. 

ПетерКрудер започва да се занимава професионално с диджейство в края на 80-тегодини. Благодарение на своето проникновено разбиране за музиката и нейнотосъздаване, той съумява да обърне из основи електронната сцена, при това на дваразлични фронта. Прави го първо като част от супер успешния тандем Kruder andDorfmeister, чийто албум K&D Sessions продава повече от един милион копияпо цял свят и е считан за един от най-влиятелните албуми на 90-те. Следващата стъпканагоре е соло проектът Peace Orchestra, посрещнат с не по-малко възторжениотзиви от страна на публиката и музикалните критици. В момента Крудер същоработи по нови студийни проекти, които са планирани да се появят наесен и презпролетта на 2017-та. Ако от позицията на уважаван DJ легионер трябва даопредели кое е оказало най-голям ефект върху развитието на електронната музикапред последните две десетилетия, казва, че за него това са технологиите и комерсиализацията на бизнеса. „Когатозапочвах кариерата си трябваше да пътуваш до различни градове, за да си набавишопределен запис, защото нещата ги нямаше никъде в наличност. Също така,трябваше да се учиш да миксираш две плочи на доста кофти и нестабилнооборудване. Сега можеш да накараш лаптопа ти да прави миксове за теб, а да сиDJ се превърна в  доста рентабилнакариерна опция.“

ПетерКрудер и творческата му половина Рихард Дорфмайстер всъщност обаче достигаттолкова напред в усвояването на миксирането, че изпод пръстите им се раждачисто ново отличително звучене, което привлича като магнит ценителите наелектронната музика заради своята чувственост и дълбока емоционалност. То ставапопулярно под името downtempo и прави още по-големи звезди своитеродоначалници, които някак между другото прибавят към автобиографията си бижутаот ремикси върху хитове на Мадона, Depeche Mode, Уилям Орбит, BoneThugs-N-Harmony и Бебел Жилберто.

Макарнепрекъснато да експериментира с любимите си музикални течения, Крудерпризнава, че е трудно да определи коя комбинация от стилове носинай-съблазнителен заряд за него. „Диапазонът от чувства, които продуцентскататехника Стена на звука на Фил Спектър предизвика у мен, може да е равна наемоциите, събудени от деликатния глас на Дейвид Съливан“, обяснява именитият DJот Виена и допълва – „Музиката е карта към география, която лежи вътре вчовешката душа. Там всяка пътека води по посока на сърцето.“ Когато сезаседяваме малко повече на територията на тази тема, все пак споделя триконкретни парчета на други изпълнители, които никога няма да му омръзне даслуша: „Scary Monsters“ на Дейвид Боуи, „My life in bush of ghosts“ на Брайън Ино и “Gone to earth” на Дейвид Съливан. Иначе относно впечатленията му отродната електронна сцена, Петер Крудер не се колебае – „Любимият ми българскиизпълнител е KiNK! Обичам неговата музика и невероятните live изпълнения, коитоправи. Ако някога ви да се отдаде шанса да го видите на живо, моля ви направетеси тази голяма услуга.“

Итъй като през целия разговор с Петер Крудер ни се струва, че от плеядатастилове пренебрегнахме един конкретен, набиращ все по-явна доминация, на финаласе изправяме срещу слона в стаята и питаме пионерът на електронната музика далисе страхува да напише поп песен. „Всичко се превръща в поп след определеновреме…“, намига той.

Петер Крудер идва за #AbsolutNights и върти на 23-ти септември в 23.00 ч. за откриването на фестивала НОЩ/Пловдив в Държавната опера. Вход свободен.