Миналото лято едно интересно списание ни попадна случайно. Името на изданието – August Man. Естествено, че не ни говореше нищо, но си поръчахме един брой. Тъкмо беше претърпяло редизайн и главният редактор Фархан Шах обясняваше какво, как, кога и т.н. Случи се така, че в ръцете ни се появиха още няколко броя и интересът ни се повиши. И ето ни този месец в главните квартири на Burda Media в Сингапур, които издават August Man и са изключително доволни от резултатите.

Списанието съществува от 2006 година, издава се също в Малайзия и Индонезия. На корицата на последния брой е Тимъти Шаламе, как иначе.

Главният редактор Фархан Шах ме посреща с брой в ръка, редакцията на висок етаж, разглеждам наоколо, а той вече е готов за интервюто и казва да започваме.

Константин Вълков: Как знаете, че сте направили добра корица – питате другите или има едно чувство у вас, инстинкт, който подсказва, че това е корицата на кориците.

Фархан Шах: Естествено, че е важно да чуеш мнението на другите. Но всеки има различно мнение. В един момент винаги се стига до това сам да решиш кое е най-доброто за списанието. Така че – да, приемам чуждото мнение, но инстинктът е много важен.

КВ: Що се касае до рисковани корици – добре ли е да се експериментира, особено, когато състоянието на печатните медии не е най-цветущото?

ФШ: Винаги е добре да се експериментира, дори и да е рисковано. Когато все играеш на сигурно по-скоро се загубваш в цялата гама от други издания. Ако направиш нещо рисковано, със сигурност ще се отличиш. Възможно е това да провокира негативна реакция у хората, но все пак е някаква реакция, а това винаги помага.

КВ: Каква част от живота ви е August Man. Някои ще кажат – работите за месечно списание, различно е от ежедневен сайт, не отнема чак толкова време.

ФШ: Охо, знаете ли, със сигурност не мисля за списанието, докато спя, но през останалото време доста често го правя (усмихва се). Почти непрекъснато – като се къпя, като се храня, почти винаги мисля как мога да направя списанието по-добро. Да е по-интересно за четене.

КВ: Кои са основните ви конкуренти в Сингапур?

ФШ: В Сингапур има две списания, които са ни основни конкуренти. И двете са мъжки лайфстайл издания. Едното е Esquire Сингапур. В някакъв смисъл и Men’s Folio.

КВ: Но August Man е локална марка.

ФШ: Да, стартирахме преди 12 години. Разрастнахме се с издания в Малайзия и Индонезия. Имаме намерение да стъпим и на други азиатски пазари.

КВ: Най-трудният момент през последните 12 години за вас?

ФШ: Аз съм тук от три години, така че мога да кажа за тези години. Мисля, че трудните моменти са свързани с това как може да се развие изданието още повече. Да не бъде само списание, но и нещо повече. Всеки знае, че печатните медии не се справят кой знае колко добре. Но тези 12 години история ни помагат – почти всеки в Сингапур знае за August Man, в някакъв смисъл това е мъжкото списание на Сингапур. Искам да капитализирам това и да се развием още. От края на миналата година правим това – вече не сме просто печатна медия, но и нещо повече.

КВ: Ако аз съм рекламодател, как ще ми представите новите посоки на развитие на August Man.

ФШ: На първо място по важност са нашите читатели. Имаме изключително сериозни и лоялни читатели. Те са адвокати, лекари, предприемачи. Винаги казвам, че August Man е 360-градусова медия, не просто пичатно издание. Ние създаваме съдържание. Ние работим и като рекламна агенция в помощ на клиентите ни. Силни сме като дигитален бранд. Разработваме социалните ни медии. Когато клиентите ни идват за кампании при нас, те наистина получават пълно обслужване – имат възможност да избират сред много неща, което е адекватно на марката им, на продуктите им. Не на последно място, рекламодателите ни имат доверие, вярват ни, знаят ни от доста време.

КВ: Как поддържате диалог с читателите си в социалните медии, за които говорите. Колко важно е това за печатно издание?

ФШ: Много е важно. По този начин се свързваме с много от читателите ни. Интересно е, че по този начин достигаме до хора извън Азия. Получаваме наистина много съобщения в социалните мрежи от хора извън страната. Работим с много фотографи и всеки път, когато заснемем корица на световна звезда, например с последната корица на Тимъти Шаламе, получихме много съобщения във Facebook и Instagram.

КВ: Как се случва планирането, изборът на теми за списание в тези бързи дигитални времена, в които живеем? Срещи с екипа? Как обменяте идеи?

ФШ: Не съм почитател на срещите (смее се). Всяко нещо, което може да се реши в индивидуален разговор, чрез имейл, предпочитам да го правя така. Разбира се, имаме срещи, в които планираме два-три броя напред, за да преценим какво искаме да направим. Относно печатните медии – не мисля, че печатното издание ще умре някога. Вярвам, че печатното издание играе важна роля в този свят, пренаселен от дигитално съдържание. Идеята на дигиталното консумиране на медии продължава да бъде свързана с бързината. Всяко нещо, което е по-дълго, което изисква повече от три скролвания, не е за интернет. Когато имаш печатно издание в ръцете си, ти си направил избор, отдаваш се на това, което държиш в ръцете си и го четеш, потапяш се в него. Мисля, че това е ролята на печатното издание днес.

КВ: Мислите значи, че иновациите все още са възможни и за печатните медии?

ФШ: Да, точно така. Все пак хубавите истории са най-важното нещо за всяко общество. И хората искат да четат за различни неща. Печатните медии играят своята роля за определен тип истории. За съжаление, има печатни медии, които са сигурни, че единствено дигиталните медии са следващото голямо нещо. Но аз не мисля така. Защото всички ние се занимаваме с едно нещо – разказване на истории. И всяка история може да бъде направена така, че да е подходяща за различните типове медии. Така че, когато имаме една история, ние разсъждаваме така – как да направим видео за нея, как да я представим в списанието, как да я поднесем на интернет-читателите ни. И така хората получават цялата картинка.

КВ: Платеното съдържание в списанията, което някак се слива с останалото съдържание. Какво мислите по темата?

ФШ: Вижте, ясно е, че рекламата е един от начините за привличане на приходи в едно печатно издание. В същото време е много важно да не губиш идентичността си, интегритета на медията. Винаги можеш да кажеш на клиентите, че нещо не може да се направи, защото не приляга на марката, на медията, на концепцията. Рекламодателите добре разбират тези неща. От друга страна, те искат нещо конкретно, защото харесват аудиторията ти. Тук имаме много добри отношения с нашите рекламодатели, защото те много добре осъзнават, че ние можем да направи т.нар. branded content, който е интересен за четене, релевантен е на нашата концепция и е подходящ за нашите читатели.

КВ: Предстои ви дълъг полет да Европа например. Кои списания ще си купите?

ФШ: Ще си взема August Man (смее се). Със сигурност Monocle, защото много го харесвам. Ще видя каква е корицата на Esquire Сингапур. Вероятно и седмично списание като Time или Economist.

 

***

„Следващите 25“ е поредица на Дарик радио и VIVACOM. Слушайте интервютата по Дарик, като подкаст на darikradio.bg. Четете на egoist.bg

25 години Дарик радио. 25 идеи и разговори за годините напред. СЛЕДВАЩИТЕ 25 ХОРА и ИДЕИ идват скоростно при вас благодарение на 4G мрежата на VIVACOM, наградена от speedtest на OOKLA. за повече информация посетете www.vivacom.bg