Критичен сте били винаги към гей парада, защо трябва да бъде чута Българската православна църква по този въпрос?

– Орагинизаторите на подобни форуми не искат да чуятникакъв глас. На тях им е важно да си проведат парада, да се покаже, че успяватда налагат начина си на живот като нещо нормално. Българската православнацърква пише послание, основавайки се на Библията, но според мен тя трябва да сеизразява така, че да бъде разбирана от широката маса хора.

Това, което ме притеснява е, че всъщност толерантността,както се нарича, вече се е превърнала в опит да се провери докъде може да сестигне. Чисто и просто става дума за едно налагане! И това е цел в световенмащаб.

Преди много години помня, че излизах уморен от болницатав Щутгарт, където предимно работех с хомосексуални, заболели от СПИН. Трябвашеда мина в един подлез точно срещу болницата, където на стената срещу мен пишеше– „Хетеросексуалността е лечима“.  Нямате представа какъв гняв ме обзе тогава и сегаизпитвам същото чувство като знам нагласата на тези хора, които искат даналожат като съвсем нормално нещо тяхната представа за живота.

Да доминират над останалите ли?

– Разбира се. Когато едно мнозинство има по-малко права отедно малцинство много бързо става дума вече за диктатура на малцинството.

От това се опасявате и във връзка с нашия гей парад?

 – Разбира се, че се опасявам, но нашият гей парад е катоедна провинциална изява на световно ниво погледнато, но размеква усещането умладите хора, което за мен е притеснително. Каквото и да говорят, че билосъвсем нормално поведение, нормална даденост, не е вярно, защото ако светътбеше само от такива хора като тях, той нямаше да съществува, нали?

Каква е според вас поуката от случая със застреляните 50души в гей клуб в Орландо?

– Боже, сега те ще станат мъченици по модела на ислямскитемъченици… Отвратително е действително да се каже, че тези хора предизвикватагресията у другите и сами са си виновни.

Смятате ли, че всъщност е мода хомосексуалността?

– Сега знам, че ще настъпя котето.

Според  мен има връзка между това, чежените решиха, че трябва да получат много права и уплашиха голяма част отмъжете. В Германия съществува закон, според който съпругата може да отиде вполицията и да каже, че мъжът й я е изнасилил. Няма нужда от свидетел, за дабъде осъден. Това стряска много мъже, които се питат на какво ли ще попаднат.Втората причина е златотърсачеството. След като веднъж една хубавица те еоставила, мислиш какво правиш с втората…

Минаваш на другия бряг?

– Не, но тогава има едно разклащане на онази безразсъдност,с която мъжете се втурват в браковете. Започва лутане между жените и разнидобре обиграни мъже, които казват „За какво са ти?“. Поне 70 на сто от тези,които бяха при мен в болницата ей така са попаднали. Това всъщност не битрябвало много да ме интересува, защото нещата, които ви обяснявам за диктатурана малцинствата ще дойдат след моето време.

Снимка: Булфото

Но парадът най-малкото може да мине под вашия балкон?

– А, ще си влезна вкъщи, но искам да знам защо трябва даминат оттам. Някои ще кажат – „Не те ли е яд когато феновете на Левски и ЦСКАминават и крещят?“ И те ме дразнят, както и нахалството на абитуриентите, коитосмятат, че като са завършили през пръсти някаква гимназия могат да крещят из цяла София. Аз не искам даслушам цяла нощ как броят до 12 и не могат повече. Но това минава и заминава, атези са неща за цял живот.

Какво мислите за отглеждането на дете от еднополовадвойка?

– Ама моля, искам да знам на какво ще научат те това дете,какви ценности ще му предадат – че няма значение къде и какво правиш. Откъденакъде те ще се правят на семейство, те не са семейство и не могат да бъдатсемейство.

Има и контрапротест на националисти срещу тази проява, нанего как гледате?

– Какво искат да постигнат тези хора? Да изразят своетовъзмущение. Добре, но така се появяват на екрана, на който иначе няма как да сепоявят. Нали? 

Валери Сименов в интервю по темата наскоро беше казал, чее леко лицемерна позицията на БПЦ, защото и в нейните среди винаги се е говорело, че има хомосексуалисти. Прав лие?

БПЦ не е имунизирана от това да няма хомосексуалисти. Ощеповече, че при този вграден мързел, който имат, те са доволни, ако има там един чичко, който да се грижи за цялатаработа. Когато си свикнал някой друг да се грижи за теб, а пък няма такиванасреща, естествено е да търси къде да стане това. Манастирите са удобни местаза едно такова пребиваване. Колко е морално вече е втори въпрос.

Ама то не привлича само такива. Няма манистир, в който даняма един слабоумен човек, те живеят там като част от него, винаги е било така.Това съвсем не значи, че БПЦ не трябва да говори за тези неща. Тя трябва данаправи всичко възможно да изчисти редиците си от тях.

Споменахте абитуриентите, трябва ли да се забранисъбирането им точно пред храма? И тазигодини имаше клипчета как танцуват под звуците на поп фолк музика.

– Бесен съм. Всички уважавани граждани, когато технитеотрочета станат абитуриенти изведнъж ослепяват, оглупяват и започват да гиобличат като принцеси, а те демонстрират най-голямата простащина, която може дапрояви човек. Какво по-просташко от това да се облечеш като най-долнопробнапроститука и да ти свири музика като на сватба в някой цигански квартал? Ивсичко това трябва да го пренесеш пред храм-паметника „Свети Александър Невски“.Аз съм настоявал пред столичния кмет да се забранят всякакви партийно-политически и културни прояви на площада. Но някой като реши, че трябва да синаправи събитието, успява с книжни или вербални аргументи. Защо не го правятпред Народното събрание, а?

Моля ви се, това е простащина отвсякъде. Паметниците сапоставени в нечия чест и за запомняне, в негова прослава едва ли не. Искаме тези,които са паднали за свободата на България да гледат от небето и да викат – „Ало, ние за това ли умряхме?“.

Друго нещо доведе до отстраняването на вашия наследник напоста ръководител на храма Дионисий, зарята за Великден, там имаше много мнениеЗа и Против…

– Не е редно аз дасе произнасям по този въпрос като предишен председател.  Имам мнение, то може би съвпада с мнението намного хора, но не е редно да го изразявам.

***

Епископ Тихон е роден в Щутгарт. Майка му е германка, а баща му българин, оперен певец. ЗавършваСофийската духовна семинария в Черепиш, а след това Духовна академия. ВГермания завършва средно медицинско училище и после работи като като фелдшер винфекциозно отделение. Монашеството приема през 2000 година. Три годинипо-късно е ръкоположен за епископ. След това служи вЗападна Европа, а последните 6 години до 10 декември 2015 e предстоятел на храм-паметника „Св. АлександърНевски“.