Този кратък наръчник започва от средата на ситуацията, чието начало приемаме, че е ясно. Началото е, когато си написалкнига и си успял да издадеш я с конкурс, я със собствени пари, я с официалнатаинвестиционна благословия на издател. След това идва осъзнаването, че само списане не става, трябва и PR. За да бъдем максимално полезни на начинаещите писатели и защото искреномилеем за просперитета на никнещите като гъби творци, решихме да оформимкратък, но много полезен, наръчник по автомаркетинг. С най-добри чувства,разбира се.

Ето какви са основните препоръки от него:

1. Винаги изглеждай недоволен.
И нека посоката на недоволствототи да е насочена отвътре навън, т.е от теб към околните. Не допускай и засекунда, че може да си неудовлетворен от нещо, което сисъздал. Ти си бог. Другите са ти длъжни.

2. Осъществявай автомониторингвинаги, когато можеш.
Гугълвай името синепрекъснато. Търси във фейсбук всичко, свързано с теб. Ако попаднеш надискусиите за книгата ти, задължително се включи и харесай всеки положителенкоментар и добави автора му в приятелите си. А на онези, които не са сеизказали ласкаво, опиши с колкото се може повече изречения защо грешат и сигениален.

3. Рекламирай безплатно чрезприятелите си.
Хайде, сигурни сме, че имашпоне 500 души приятели във фейсбук (ако нямаш – не си готов за курса по автомаркетинг). Поне 10 от тях са тироднини и още поне 15 са ти активни приятели в реалния живот. Помоли ги да синаправят селфи с книгата ти, да я снимат, аранжирана с чаша кафе и мекица.

4. Обикаляй книжарниците в града сипоне веднъж седмично.
Влизай смело в тях без дапоздравяваш книжарите. Не се представяй, те са длъжни да познават поименно и пофизиономия всеки от стотиците активнопишещи граждани на България. Директнопопитай къде стоят книгите ти и демонстративно се разочаровай, че са подреденипо азбучен ред, а фамилията ти е Чешмеджиев, Хаджикомпиров или Янакиев. Понежетова с имената е гнусна манипулация, поискай да се видиш с шефа и изискай отнего от утре всички книжари да носят тениска с твоя лик и по една бройка откнигата под мишница.

5. Поддържай редовна комуникация сиздателя си.
Обаждай му редовно, за да гопопиташ как върви книгата и почти завоалирано да го обвиниш, че не се продавадостатъчно добре. Не пропускай да му напомниш, че книгата ти е страхотна, аонези, които не го разбират, не разбират изобщо. Поискай да направите някаквакампанийка, но без да влагаш пари, разбира се. Литературата трябва да плаща натеб, не ти на нея.

6. Снимай книгата си постоянно.
Моли непознати в трамвая да яподържат за малко и ги снимай. На публиката си предай, че случайно си попаднална почитатели на път за Сточна гара. Ходи по книжарниците, намери книгата си ия сложи на сектора с бестселъри. После снимай и сподели. В крайна сметка, такае редно.

7. Сприятели се с повече книжниблогъри.
Гледай да следиш публикациитеим и не пропускай случай да им намекнеш, че е време да ревюират и твоята книга.Ако системно отказват да го правят, коментирай другите текстове и правианалогии с родното си произведение.

8. Не харесвай открито другибългарски писатели.
Това показва липса нахарактер и принадлежност към масата. Редно е публично да отричаш, че някой другосвен теб има талант. Ако другите са по-успешни от теб, проблемът е в другите.Ти не си комерсиален. Макар ужасно да ти се ще този тираж от 500 бройки да себеше продал за тези 4 години.

9. Обяснявай редовно, че с писане вБългария е невъзможно да се издържаш.
Обвинявай за това държавата,културата, обществото, читателите и Атина Палада. Опиши горчивия си опит встатии за различни медии и после се оплачи, че и оттам не са ти платили.

10. Пий.
Всъщност това няма връзка савторекламата. Но е нужно за оцеляването.

11. Имай чувство за хумор.
Не си ти, когато си кон скапаци.