40-годишната история на Diesel е пропита със смелост, дързост, свежест и арогантност към догмите. Досущ като основателя и 100% собственик на бранда Ренцо Россо. Единственият човек в света, който е супер секси и на 62, татуиран с лога на брандове. Собствените си. И всички част от холдинга OTB (Only The Brave – Само смелите), на който той е Президент.

Ренцо Россо започва от нула. Израства в село Бруджине, област Венето в Италия, помагайки на баща си във фермата. Не е добър ученик. Средното си образование избира с водещи параметри: Нещо просто и лесно. А, именно Техникум по дизайн и мода. За щастие майка му има шевна машина, на която ушива първите си джинси едва на 12-годишна възраст и така не след дълго започва да продава на приятели. До днес, когато от 2012-та година е в класацията на Forbes за милиардери, приятел с Далай Лама и все още всеки ден носи джинси, които добре съчетава с аксесоарите на бранда. Като символ на свобода, бунтарски дух, комфорт и синьо небе.

Американците дълго говорят за него като за лудия италианец, който иска да пробие на пазара сътворил джинсите, с джинси. Най- скъпият чифт предлаган там по времето, когато той навлиза в САЩ е този на Ralph Lauren с цена от 52 долара. Тази в Diesel е 100 долара. Отваря първия фирмен магазин в Ню Йорк, избирайки локация точно срещу Levi’s, но през 1996-та година е било трудно да запълни 1400 кв. м. със стока, затова изгражда бар в центъра на пространството и наема DJ. За след 18.00 часа или края на работното време. Днес Diesel е с разнообразно портфолио от дрехи, аксесоарите, дори интериорни решения за тези, които се осмеляват да носят този стил на живот.

От джинсите до аксесоарите пътят е дълъг и луд. Никога без послание. Никога без символика. И ако облеклото е необходимост, джинсите вече масовост, то именно аксесоара е онази отличителна добавка, която времето помни. Каквото и да облечеш, символиката на бижуто ще носи заряда.


40-годишната история на бранда е съпътствана от провокативна реклама, надпревара с времето и безупречен нюх за новото. Diesel предизвиква традиционните възприятия, подкрепя индивидуализма и творческия подход. Създава нов смислен силует на секси и cool, дразнейки правилата.

В началото на тази година Diesel отваря, буквално сергия в Ню Йоркския квартал Chinatown, а надписа е с разменени букви Deisel, досущ като ментетата залели пазара. Стоката обаче е напълно оригинален Diesel, но на безумно и подходящо ниски цени. Самият Ренцо продава там. След като “измамата” е разкрита, а именно че това е лимитирана серия на бранда, ценатa за ден на облеклата, часовниците и бижутата скача главоломно.

Смелост. Оригинален подход. Като чета Правилата на г-н Джонс за модерния мъж, доста ми липсват. Знаейки за съществуването на бунтаря Ренцо Россо, възприетите правила от далечни времена, дори отблъскват с повсеместното си удобство. А, именно “може да се разхождаш из пуст карибски плаж само по къси панталони, но ако на ръката ти има масивен скъп часовник, значи си добре облечен”. От части съм съгласна, но добре облечен отдавна не е достатъчно. Няма характер и перспектива в това, Mr. Jones. Добре облича свободния дух, защото сме масово зависими. Горивото в кръвта, защото е все по-притъпено. Добре съблечен не е секси, ако няма хъс за живот. Затова, нека го оставим по шорти на плажа и заредим часовника със свободна воля, дързък цвят и уверен стил. С Diesel.

Открий повече тук.