Фактите – американската Национална футболна лига (NFL) търсеше от няколко месеца технологичен партньор, който да стриймва мачовете от четвъртък вечер. За целта беше изпратила предложения към компании като Amazon, Apple, Yahoo и Google с уточнението, че става дума за предаване на срещите на компютри, а не мобилни устройства. 

Нали знаете, точно като в България, излъчването на големи спортни събития на живо е голямата работа. Това може да накара един абонат (или десетки) бързо да сменят оператора си, ако даден достачвик не предава мачовете на любимия отбор. Едва ли обаче някой очакваше, че точно Twitter (как точно ще предават мачове в тяхната платформа остава малка загадка) ще надвие големите играчи и спечели правата. 

Още факти: много запалени фенове туитват, докато гледат мач по американски футбол така или иначе. Тоест – Twitter е логичен партньор и предаването на картинка само прави Twitter по-атрактивна платформа за хората. Но това ще спаси ли Twitter? Ще донесе ли допълнително приходи на технологичната компания, която от известно време е в затруднения? Или нови ползватели, от каквито Twitter отчаяно се нуждае? 

Принципно недоволни от партньорството с NFL няма – рейтингите са високи, приходите стабилни.

Все още не се знае размера на точната сума, платена от Twitter, но въпросът за спечелването на правата беше на живот и смърт. Twitter отчаяно се нуждае от повече хора, които да прекарват повече време в социалната мрежа. Много повече. Съдейки по първоначалното съобщение, изпратено до технологичните компании, те ще стриймват аналогично на телевизионното съдържание – включително и същите реклами. Съдейки обаче по TV рейтингите, дори това ще донесе огромен интерес. Мачовете от NFL се гледат много, а най-важното е, че с всяка година се гледат повече. Сигурна сделка, без изненади, един вид.

Twitter има отчаяна нужда и от медийно внимание. Което сега получава по всички фронтове. Наскоро навършила десет години, социалната платформа не може да се похвали с кой знае какви успехи, какво остава положителни медийни коментари. Макар да няма сериозен отлив на ползватели, дори графиките показват стабилност и ръст, приходите са химера. Пускането на мачове по Twitter всъщност е продължение на ДНК-то на социалната мрежа – излъчване на живо, коментари на живо, новини на живо, разговори на живо, връзки на живо, всичко на живо, бързо, скорострелно.

Twitter ще излъчи десет мача след като победи Facebook, Amazon и Verizon в наддаването. Засега никой не очаква повишаване на приходите на Twitter. Но повишаване броя на онези, които ползват Twitter, е задължително. Иначе мрежата може да се предаде под новия социален натиск на новите социални мрежи.