Вариантите са три – Hybrid, Plug In и Electric, но ние започваме с Hybrid. Моделът комбинира бензинов и електрически двигател за максимална мощност във всеки един момент и по някаква причина е т.нар. разумен избор.

Пробегът е дълъг, цената е най-достъпна, а хибридната технология е изключително удобна за градски условия. Уловката в този случай е разхода на гориво, защото и други производители предлагат хибридни автомобили, но истинската разлика в един момент се усеща точно, когато буквално забравиш кога, по дяволите, беше последният път, когато купих шоколадово яйце на детето си, защото бях до бензиностанцията.

Няма как да объркате този IONIQ на пътя – отзад с характерният интегриран спойлер, който намалява турбуленцията и същевременно увеличава притискащата сила за по-стабилно поведение на пътя. Вътре – с D-образният волан, който е изключително удобен. В допълнение с хромирания акцент и спортното усещане, може да превключите на спортен режим на каране. Тогава се усеща още по-добре как бензиновият двигател, електрическият мотор, литиево-йонната полимерна батерия и двойният съединител са проектирани да работят заедно с оптимална ефективност. Енергийната ефективност е водеща за класа си с двигател 1.6 и мощност от 105 конски сили.

Веднъж качили се, ще усетите мигновено и високия въртящ момент на електрическия двигател. Електромоторът е с мощност 43,5 конски сили и той осигурява впечатляващо ускорение при стартиране, и може да добави допълнителна мощност при по-високи скорости, което позволява движение на ток до 120 км/ч.

Следващият вариант е Plug In – осигурява на чисто електрическа мощ с обхват над 60 километра или хибриден режим на задвижване. След изчерпване на капацитета на батерията тя може да бъде лесно презаредена. В случай, че не ви се спира можете да продължите благодарение на бензиновия двигател. Тук бензиновият двигател е с мощност 141 к.с., а 6-степенната трансмисия с два съединителя (DCT) осигурява бърза обратна връзка за спортно и ефективно шофиране. Зареждането на батерията е удивително лесно – просто използвайте кабела, за да презаредите IONIQ Plug-in Hybrid практически навсякъде. Той е проектиран да се свързва към стандартен контакт и да зарежда IONIQ Plug-in Hybrid чрез домашен променлив ток (AC).

И разбира се изцяло електрическото задвижване на IONIQ Electric. Използва литиево-йонна полимерна акумулаторна батерия за максимален обхват от над 250 километра. Моментално достъпният максимален въртящ момент се осигурява от електрически двигател комбиниран с едностепенна редукторна предавателна кутия.

А понякога най-хубавите места са точно на 250 километра разстояние.
Очаквайте повече приключения на трите зелени модела на Хюндай на egoist.bg и на Дарик радио. Особено рано сутрин. Ще разберете скоро.
***
Екипът на Дарик радио пътува с Hyundai IONIQ-първият в света автомобил с три електрифицирани задвижвания. Повече тук: https://hyundai.bg

***
Всички фотографии са направени с изключителната Motion Eye™ камера на мобилен телефон Xperia XZ1. Материалите са част от поредицата #xperiatravel.