Има места, които не излизат от съзнанието ти. Когато говорим за хотели, те не са малко. Интериорните концепции се развиват така стремглаво, че практически е невъзможно да запомниш всички, които ти харесват.

На едно място, спомням си, беше в Барселона, в лобито на един от хотелите имаше аромат на конкретен парфюм, създаден само за този хотел, че буквално не исках да си тръгвам. На друго, Арл, картините на тореадори по стените и старите разкази на барманите отсреща, подсказваха, че тук са се случвали чудеса. На трето, Токио, лоби-барът беше сцена на филм, всички се снимаха, нямаше как да го забравиш. На четвърто, Чикаго, лобито и свързаният към него бар и рецепция, бяха като истински хол, имаш чувството, че децата ти всеки момент ще се появят от детската стая, толкова хубаво.

Така запомнящи са тези лобита, които не излизат от съзнанието и няма как това да се случи. Понякога са свързани с конкретни преживявания. Помня един такъв в Делхи, докато звучеше лежерна джаз музика, аз се подготвях за полет до Афганистан, а лобито беше пълно с хора, шарено меле от култури, дрехи, езици. Има и други лобита, които помниш, заради атмосфера, преживявания, история, културни натрупвания, несравнимо съчетание на уют, пространство, аналогови удоволствия от едно друго време, нещо като пътуване във времето пар ексаланс. Такова е лобито на хотел Окура в Токио, което – без никаква конкуренция – представяме като хотела с най-уютното лоби в света. Като добавим към това, че там са си почивали Джон Ленън и Стив Джобс, когато са отсядали в хотел Okura в Токио, нещата придобиват още по-сериозен смисъл.

Okura Tokyo, който преди скорошния ремонт за 1 милиард долара, беше просто Hotel Okura, е една от архитектурните икони на Токио. Определението, че даден хотел е „икона“ е доста изтъркано, ала точно този хотел е точно това. И точка. Икона на модернизма. Отворил врати през 1962 година, две години преди Олимпийските игри в Токио през 1964 година, по дизайн на Йоширо Танигучи и Хидео Косака, хотелът пресъздава цветовете, нюансите, мотивите, формите и занаятчийското начало на автентична Япония. А защо това лоби ни харесва толкова много – просто е, защото е възможно най-добрата комбинация от дърво, хартиени преградни стени и висящи осветителни тела. Място, където искаш да бъдеш дълго.

***

„егоист лайфстайл хотели“ е предстоящ проект на егоист, който ще представи най-уютните хотели в България.