Ако човек търси спокойствие, то се случва точно в понеделник вечер, по залез слънце, някъде по далечните улици на града, където скоро не е бил. Спокойствие, което се случва тихо, но и много бързо.

Този понеделник небосводът беше огнен и жълт, и ярък, но и неповторим; трудно ми е да определя точно какъв цвят, изчезваше зад моста, после се появяваше за малко, а аз бързах за да не го изпусна от очи. Стори ми се интересно да покарам накъдето е зелената вълна, без да се замислям, пък да видим какво ще се случи.

Помислих, че мога да взема моя приятел Мишо Дюзев, водещ на сутрешния блок на Дарик, да отидем до „голфа“ с този нов „голф“, но не – друг път, когато тестваме „жестовото управление“, сега предпочетох друг маршрут, дори неясен. Понякога се замислям защо всеки ден не намирам друг маршрут, за да стигна до едно и също място в града. Да е максимално различен, разнообразен.

Сигурно ви се е случвало поне веднъж да карате Golf. Дали ще вземете кола под наем, ваш приятел ще има такъв автомобил, няма значение, Golf е един от онези „tried and tested“ автомобили, които познавате добре като стар приятел, когото не сте виждали отдавна, но пак знаете откъде да започне разговора.

Когато обаче застанете за първи път пред изцяло електрическия e-Golf усещането е друго. Не мога да си спомня преди колко години, поне 7-8, за първи път карах напълно електрически автомобил в Токио и помня отлично впечатляващо безшумното ускорение. Нещо като онези сцени от филми, в които главният герой бърка за огънче в джоба, а точно в този момент другият е дим-да-го-няма.

Едно от основните неща, които подсъзнателно гъделичкат изкушените от електрически автомобили, е доверието. В този контекст, Volkswagen удря всички пазарни клавиши тъкмо навреме и във вярната тоналност, защото точно Golf е класически символ на доверие и въвеждането на иновация в модела винаги си приема спокойно.

Първото, което интересува онези, които ме спират на пътя, е „до колко километра“. Пробегът е вече до 300 километра. Другото, което изненадва всички, е изключителното ускорение. Трябва да си карал електрически автомобил, за да знаеш. Да усетиш. Още с включването на двигателя (да, няколко пореди пъти ще се чудите дали е включен, толкова е безшумен), автомобилът постига максимален въртящ момент и ускорява така, че се чувствате най-бърз на пътя. Не само се чувствате, вие сте. Това се случва благодарение на едностепенната скоростна кутия.

Спокойствието, да се върнем на него, продължава да е важно. Мнозина се замислят дали наистина е ОК да са на пътя, магистрала, извън града, без бензин. Разбира се, че е ОК, защо да не е ОК. Да, този Golf е перфектният градски автомобил, но и чудесен за спонтанни пътешествия извън града. Да, 300 километра е лимит, но сами ще се убедите, че не чак такъв лимит.

Този e-Golf идва отлично екипиран и за една от опциите – жестовото управление – трябва да напишем отделен материал. Инфотейнмънт системата е лесна за управление, а достъпът до Интернет позволява безброй предимства – непрекъснатата информация за трафика ме спаси два пъти от сериозни задръствания, прогнозата за времето е полезна, а в този ден се случи така, че имаше достатъчно световни новини и News панела беше използван на всеки червен светофар.

Визуализацията на бордовите карти е много добра и това, че се появява и между уредите за управление, непосредствено пред погледа на шофьора, е значително удобство.

Вторият важен въпрос след максималния пробег – за колко време се зарежда батерията. При използване на бързозареждаща се станция, 80 процента от капацитета може да бъде достигнат до 30 минути. В друг случай пълното зареждане се случва за по-малко от шест часа.

По-големият дисплей и жестовото удоволствие са част от удоволствията, с които се свиква бързо и лесно. И тъй като шофирането е фриволно и носи наслада, бързо ще се уловите, че ви остава достатъчно време за хубава музика или сладки разговори по телефона или със спътниците до вас. Новият e-Golf е от онези автомобили, които прилягат и не ви се слиза от тях. Тихият и бързият.