Ръст в износа отчита ръководената от бизнесмена Димитър Маджаров фирма. За последните четири години делът на износа е нараснал четири пъти. Все още вътрешният пазар преобладава, но амбицията на Маджаров е с времето да достигне 50-процентов дял на продажбите от износ.
Къде може да се намерят продуктите на Маджаров извън България
Димитър Маджаров има добри пазарни позиции във всички европейски страни, най-вече в тези с голяма концентрация на българско население. Извън България месните продукти на Димитър Маджаров се свързват с традиции, автентичен вкус, безупречно качество и разнообразие. Българите по света търсят продукти, които им липсват, на които не могат да намерят заместител и избират марки с отлична репутация и доказано качество.
Интерес към продуктите на Маджаров от месо има и на пазари като Сърбия, Македония, Косово, Ирак, Кувейт, Нова Зеландия. За да се наложи на нови външни пазари, Маджаров участва и в специализирани изложения за храни. И макар различните националности да имат различни предпочитания към характеристиките на продуктите от месо (като киселинност, съдържание на сол, разфасовка), те винаги държат на високото качество и ползите за здравето.
Кои месни продукти се търсят най-много извън България
Маджаров е известен в чужбина със своите традиционни месни продукти. В категорията на колбасите най-много продажби генерират сурово-сушените месни продукти, трайните салами, суджуците, филе „Елена“, врат „Тракия“, говежда пастърма, луканка. От 2020 г. бизнесменът продава успешно на външните пазари и млени меса в тарелки – кебапче, кюфте, пресен суджук. Те също се търсят доста от българите, но и от хора с близки вкусови предпочитания, като румънци и руснаци.
Най-висок е ръстът в продажбите извън граница при продуктите ХТСХ. Това са храни с традиционен и специфичен характер. На етикета им е поставен специален знак, че са с произход България.
Най-търсените продукти за празниците извън България според Димитър Маджаров
„Предпочитани месни мезета около празниците както в България, така и на другите пазари, на които присъстваме, са луканка „Панагюрска“, филе „Елена“, роле „Трапезица“ и кайсерован врат „Тракия“, пояснява бизнесменът. Те се правят по рецепти, които се предават от поколение на поколение. В тях се използва само свежо българско месо и естествени подправки. Регистрирани са от Европейската комисия като „храни с традиционно-специфичен характер“.
За празниците много се купуват и сурово-сушените продукти и колбаси с марката Маджаров. „На огромен интерес се радва и нашата „Златна селекция“, допълва Димитър Маджаров. Това е “селекция“ от месни продукти от първокачествено, охладено, ръчно обезкостено месо, без оцветители, ГМО или алергени. „Работим по отрасловите норми за качество от 90-те години“, пояснява бизнесменът. „Месото трябва да е истинско, а вкусът – автентичен. Преди да предложим каквото и да е на хората, първо, ние трябва изцяло да го одобрим като вкус, характеристики, визия“.
През ноември Димитър Маджаров пусна у нас и на външните пазари нови слайсирани продукти. Фино нарязаните луканка, филе „Елена“, роле „Трапезица“, кайсерован врат „Тракия“ и Средиземноморски сурово-сушен бут са доста търсени. „Съвременният човек харесва удобството. Затова за празниците решихме да му предложим още по-голям избор от предварително нарязани, опаковани в защитена среда деликатеси, които са лесни за сервиране и консумация“, обяснява той.
„Димитър Маджаров“ е утвърден производител на традиционни месни и млечни продукти. Носител е на наградата на IPBulgaria за принос в популяризирането на храните с традиционно специфичен характер и защитени географски наименования в Европа. Ръководената от него фирма ще продължи да популяризира българските продукти от качествено месо и с превъзходен вкус на още и още световни пазари.