Verizon Communications обяви, че закупува Yahoo за 4,83 днес. Това е висока цена за компания, чийто същински интернет бизнес е определян като „безполезен” от Уол Стрийт, пише Quartz. Между други желаещи да придобият гарантираните над 1 билион месечни активни потребители на Yahoo са били Warren Buffett и The Daily Mail. 

Сделката далеч не е лишена от смисъл. Verizon е един от водещите американски мобилни оператори. В сблъсъка с пазарното насищане и ограничени перспективи за растеж при стандартния бизнес модел, покупката на Yahoo, последвала придобиването на AOL през май 2015-а, предрича бъдещо развитие в онлайн платформите и рекламите. Предмет на сделката са именно онлайн активите на Yahoo, включително търсачката, мейлът, онлайн чата и рекламната технология.

Лидерите в онлайн бизнеса на реклама в момента са гигантите Гугъл и Фейсбук. След умело съчетание на различни функционалности и инструменти от AOL, Yahoo и собствени, Verizon би могъл да се превърне в предизвикателство за тези два колуса заемащи общо почти половината от онлайн рекламния бизнес в САЩ. Компанията вече разполага с рекламната технология на AOL, а Yahoo би допринесла за подобряване на native ad позиционирането, особено за мобилни устройства.

От друга страна, Yahoo също драстично ще спомогне за мигрирането на посетители от сайтове за новини, спорт и финанси към популярни придобивки от портфолиото на Verizon, като TechCrunch и Huffington Post.

Дори и с активите на AOL и Yahoo на своя страна, Verizon има дълъг път в настигането на лидерите в дигиталната реклама. Verizon и AOL в момента притежават общо 1,8% от 69 билиона долара от пазара на онлайн реклама в САЩ. Yahoo притежава приблизително 3,4%. В същото време, има изобилие от неусвоен пазарен дял, за разлика от традиционния бизнес. Успех!