Една четвърт от жените на възраст между 30 и 40 години проверяват мобилните си телефони по 200 пъти на ден, както и една пета от тези между 40 и 50-годишна възраст. Вие представяте ли си, дами? 200 пъти.

Това проучване, цитирано от вестник Independent, показва, че практически на всеки 7 минути те поглеждат в екрана за да проследят случващото се в социалните мрежи. Въпреки доказано негативния ефект върху увереността и самочувствието им, едва половината от изследваните биха изтрили профилите си в социалките.

Цифрите са посочени от изследване на списание Marie Claire, базирано на запитване към 600 жени. Две трети от групата на 30-те твърдят, че се нуждаят от това да проверяват редовно профилите си и случващото се в социалните мрежи, а 2 от 5 жени признават пристрастяването си.

View this post on Instagram

#familygoals👪 #phoneadict 😂😂

A post shared by ☆ I A N N A ☆ (@sofia._.enriquez) on

Масовите предположения за най-увреждащо психиката мобилно приложение са за Instagram, с филтрираните приказни картини в безкрайния scroll down, но не е така. Facebook e с преднина в надпреварата за лошо влияние върху самочувствието на жените. Други признаци, доказващи нуждата от почивка, от екраните на мобилните ни устройства могат да бъдат нарушени функции на съня и паметта.

Други проучвания по наболялата тема  показват, че използването на мобилни телефони докато правиш нещо друго, да речем по време на ядене или среща с приятели, може да направи изживяването не само непълноценно, но дори неприятно.

University of British Columbia в Канада изследва поведението на 300 души в ресторанти във Ванкувър, с цел да проучи как използването на телефон по време на вечеря/ обяд въздейства върху крайното възприемане на изживяването. Част от участвалите са били инструктирани да изключат звука на телефоните си и да ги оставят далеч, а останалите – да държат включени телефоните си на масата. Заключението е, че втората група говорят за преживяното с не толкова позитивна нагласа и са изпитали трудност да присъстват реално на случващото се около физическите им тела, за сметка на алтер дигиталните пезпаметни ега.

View this post on Instagram

😁 #sotrue #alwaysonthephone #phoneadict #rude

A post shared by Kamila Mc (@kamilamca) on

Тези и много други факти са причината във Marie Claire да започнe кампанията #screenbreak, против вредните навици на дигиталната ера. Включи се и ти! Присъствай реално на случващото се около теб.